شناسهٔ خبر: 147284 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح آزادراه شیرازـ اصفهان:

نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار وزارت راه و شهرسازی/ آغاز عملیات اجرایی قطعه ۸ آزادراه شیراز- اصفهان به دستور رئیس جمهور

ببینید | افتتاح آزادراه شیراز_اصفهان با حضور رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح آزادراه شیرازـ اصفهان این، پروژه را بزرگترین پروژه عمرانی پس از انقلاب دانست و گفت: نقش این پروژه در توسعه اقتصادی کشور حائز اهمیت است و باید پشتیبانی‌ها برای تکمیل کریدورهای اصلی تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در پی سفر به استان فارس همراه با رئیس جمهور و هیئت دولت در آیین افتتاح آزادراه ‌اصفهان ـ شیراز گفت: آزادراه شیرازـ اصفهان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور بعد از انقلاب است و فارغ از اثرات حوزه فنی و اثرات مثبت اقتصادی برای استان، نقش این پروژه در توسعه اقتصادی کشور حائز اهمیت است.

بذرپاش با اشاره به تکمیل زنجیره های کریدور کشور، افزود: در توسعه خطوط ریلی رشد قابل تأملی حاصل شده و به موازات تکمیل زنجیره مواصلاتی شمال به جنوب، با افتتاح این قطعه ۲۱۲ کیلومتری، نقطه‌ای در اتصال دریا به دریا از طریق جاده به وجود آمده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به این پروژه ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تزریق شده است، تأکید کرد:  باید با سرعت و جدیت، عقب ماندگی‌های این حوزه را جبران کنیم که در این راستا نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام با توجه به تاکید رئیس جمهور در دستور کار قرار دارد و منابع لازم، به پروژه های نیمه تمام تزریق می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: باید پشتیبانی‌ها برای تکمیل کریدورهای اصلی تداوم داشته باشد و ظرفیت و توان مهندسان ایرانی در راهسازی، در این پروژه نمایان است.

بذرپاش یادآور شد: ۵۰ درصد پروژه را وزارت دفاع تقبل و از ظرفیت مهندسی خود استفاده کرده است.

وزیر راه و شهرسازی در خاتمه از رئیس جمهور خواست تا با دستور وی عملیات اجرایی در قطعه ۸ آزادراه شیراز- اصفهان نیز آغاز شود.

گفتنی است رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی صبح امروز پنجشنبه ۲۰ مهرماه، به منظور افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف عمرانی و راه‌سازی و همچنین مسکن و پیگیری موضوع اجرای قانون جوانی جمعیت وارد شیراز شدند.