شناسهٔ خبر: 147310 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حمل بار توسط ناوگان حمل و نقل کالای استان هرمزگان ۸ درصد افزایش یافت

حمل بار توسط ناوگان حمل و نقل کالای استان هرمزگان 8 درصد افزایش یافت معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: حمل بار توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای این استان در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پرویز کرمی معاون حمل و نقل ،اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان در خصوص رشد صدور بارنامه و افزایش میزان بار و جابه‌جایی از مبدأ استان هرمزگان گفت: ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان  به نقاط مختلف کشور حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی ۸ درصدی در پی داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان خاطرنشان کرد: برای حمل این میزان بار، ۸۲۳ هزار و ۵۲ بارنامه صادر شد که صدور بارنامه در این مدت نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، قریب به ۹ درصد رشد داشته است پیگیری کارکنان معاونت حمل و نقل این اداره کل برای جلوگیری از حمل بار بدون بارنامه توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان را از جمله عوامل افزایش میزان بار حمل شده در این مدت عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های بندرعباس با ۸۰ درصد، بندرخمیر با ۵ درصد و میناب با ۴ درصد، مبادی اصلی حمل بار در این مدت از استان هرمزگان به سایر نقاط کشور بودند.

کرمی اضافه کرد: ۲۲۲ شرکت، نمایندگی و شعبه فعال در استان هرمزگان وجود دارد و کالاهای جابه جا شده از مبدا این استان به سایر نقاط کشور در این مدت توسط ۸۲۳ هزار و ۵۲ دستگاه ناوگان باری انجام شده است.