شناسهٔ خبر: 147320 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت؛

افتتاح و بهره‌برداری از ۱۹۶ پروژه راهداری در استان فارس

. همزمان با سفر رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان فارس، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۹۶ پروژه در حوزه راهداری با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان انجام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز پنجشنبه ۲۰ مهرماه،هم‌زمان با سفر سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۹۶ پروژه در حوزه راهداری با اعتباری بالغ بر۳ هزار و ۶۰۰میلیارد تومان انجام شد.

گفتنی است از این تعداد، ۱۰۳ پروژه در حوزه ساخت راه روستایی، نگهداری راه‌ها شامل روکش، لکه‌گیری آسفالت و تعریض و بهسازی راه و سایر موارد است.

همچنین، بخشی از این موارد افتتاحی در حوزه راه روستایی شامل ایمنی و حریم راه (روشنایی، خط‌کشی، احداث حفاظ بتنی، نصب علائم و..)، رفع نقاط پرحادثه و نگهداری ابنیه فنی است.

مجموع اعتبار این بخش در استان فارس، یک‌هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان است.

گفتنی است علاوه بر این عملیات اجرایی ۹۳ پروژه راهداری نیز در دومین سفر هیأت دولت به فارس آغاز شد که از این تعداد ۱۰ پروژه به بخش نگهداری راه و ۵۰ پروژه به ایمنی و حریم راه اختصاص دارد. همچنین ۴ پروژه در حوزه نگهداری ابنیه فنی، ۸ پروژه در حوزه راه روستایی و ۲۱ پروژه رفع نقاط پرحادثه با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۹۵۰ میلیاردتومان است.