شناسهٔ خبر: 147340 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در استان فارس اعلام کرد:

واگذاری هزار و ۶۴۹ قطعه زمین در راستای طرح جوانی جمعیت

. وزیر راه و شهرسازی طی مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در شیراز، با اعلام واگذاری هزار و ۶۴۹ قطعه زمین در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت، به گزارش مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه راه و جاده، مسکن و جوانی جمعیت پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در آیین اهدای زمین به مشمولین قانون جوانی جمعیت، در خصوص افتتاح و بهره برداری آزادراه اصفهان-شیراز گفت: این قطعه آزادراهی که به بهره‌برداری رسید آزادراه‌های ما را به ۳هزار کیلومتر رساند و ۳ هزار کیلومتر دیگر در دستور کار است.

بذرپاش افزود: این آزاد راه علاوه بر کاهش ۱۳۰ کیلومتری مسیر، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش سوانح جاده ای برنامه کلان در دولت را پیش می‌برد که آن هم تکمیل کریدورهای مواصلاتی شمال به جنوب کشور است و در بخش ریلی و جاده ای به سرعت پیگیری می‌شود و این کریدور در شمال بندر انزلی را به دریای جنوب و خلیج فارس در بوشهر متصل می‌کند که اتفاق بزرگی قلمداد می‌شود.

وی تشریح کرد: در روزهای اخیر یکی از موضوعات حائز اهمیت بین المللی به‌ویژه در منطقه ما موضوع ترانزیت و راه های مواصلاتی بین کشورهاست که این اتفاق برای آیندگان تولید ثروت می‌کند و افتخار آفرین است به طوری که برخی کشورها که در این منطقه هم نیستند در تلاش‌اند از محقق شدن این موضوع جلوگیری کنند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به خواست و تأکید مقام معظم رهبری و پیگیری مستمر رئیس جمهور مبنی بر تکمیل  این شاه‌راه های اصلی ترانزیتی کشور به جد در دستور کار است.

بذرپاش با اشاره به سفر اخیر خود به کشور آذربایجان گفت: عملیات اجرایی کریدور ارس پس از ۲۰ سال معطلی آغاز شد،پیش از آن هم پروژه مهم شلمچه بصره، در کشور عراق که بیش از نیم قرن مسکوت مانده بود آغاز شد، همچنین پروژه رشت-آستارا نیز بعد از چندین سال پیگیری شد و با کشور روسیه توافق حاصل شد.

وی یادآور شد: پروژه  اصلی مسیر ترانزیتی نوار ساحلی جنوب که از شلمچه تا بندر گواتر در پاکستان ادامه دارد با سرعت در حال اتمام است و امروز به برکت شاهچراغ علیه السلام و به فضل خدا، فصل جدیدی از پیشرفت ایران اسلامی خواهد بود.

افتتاح ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان فارس

به گفته بذرپاش حدود ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه نیز در سطح استان با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد افتتاح می‌شود که عدد بزرگی است.

علاوه بر آن بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه نگهداری راه ها،رفع نقاط حادثه‌خیز، روکش آسفالت، راه روستایی و بهسازی انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه مسکن نیز به بهانه سفر استانی ۳۰ هزار قطعه زمین تقدیم هم‌وطنان در استان فارس شد که عدد قابل توجهی است  و هر قطعه زمین منابع متعددی برای آماده سازی می‌طلبد.

آماده سازی ۶ هزار قطعه در مناطق روستایی

به گفته بذرپاش، بیش از ۶ هزار قطعه از این زمین‌ها در مناطق روستایی است که آماده سازی شده است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۸۰۰هزار هکتار زمین در قالب مسکن ملی در حال ساخت است، افزود: در استان فارس بیش از ۲۵ هزار و ۴۰۰ هکتار زمین تامین شده است.

بذرپاش اعلام کرد: با بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین ظرف ۲ ماه آینده در استان فارس قدری بیش از مسکن مهر اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: روز گذشته اهدای حدود ۶ هزار قطعه زمین به طور نمادین در یکی از روستاهای استان فارس کلید زده شده است و تا پایان سال ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی تامین می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی  با اعلام اینکه تا پایان سال ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی تقدیم هموطنان کشور می‌شود، تاکید کرد: اولویت واگذاری زمین در روستاها و شهرها زوج‌های جوان خواهند بود.

بذرپاش عنوان کرد: جمعه ۲۱ مهرماه جاری با حضور رییس جمهور بیش از ۱۰ هزار خانه روستایی اهدا خواهد شد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی ، بنا به آمار بانک مرکزی نرخ رشد مسکن با مثبت ۴ درصد مواجه است.

پیش‌بینی یک هزار و  ۶۴۹ قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت

همچنین در طرح جوانی جمعیت تا امروز با احتساب زمین‌های این سفر، یک هزار و  ۶۴۹ قطعه پیش بینی شده است که تقدیم مردم شود.

وی ادامه داد: ۳۲ هزار قطعه زمین آماده ساخت کار آسانی و اصولا ساخت مسکن کار آسانی نیست.

به صفر رساندن قیمت تمام شده زمین

وزیر راه وشهرسازی از آغاز نهضت کاهش قیمت تمام شده مسکن به دستور رییس جمهور خبر داد و گفت: ما قیمت تمام شده زمین را به صفر رساندیم.

گفتنی است مراسم واگذاری زمین در راستای حمایت از جوانی جمعیت با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد که طی آن  مراسم جشن ازدواج ۱۰۰۰ زوج در استان فارس، واگذاری زمین جوانی جمعیت به هزار و ۶۴۹ نفر و یک واحد آپارتمان به خانواده طلبه دارای چهارقلو صورت گرفت.