شناسهٔ خبر: 147368 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی۶ ماهه نخست سال‌جاری انجام شد؛

رسیدگی به ۲۵۰ پرونده تخلف بخش حمل و نقل جاده‌ای در سیستان و بلوچستان

کمسیون تخلفات معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از رسیدگی به ۲۵۰ پرونده تخلفات در حوزه حمل ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در ۶ ماه ابتدایی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، تیمورباقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از رسیدگی به ۲۵۰ پرونده تخلفات در حوزه حمل ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در ۶ ماه ابتدایی سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد، ۴۹ پرونده در کمیسیون ماده ۱۲ شرکت ها،۹۹ پرونده در کمیسیون ماده ۱۱ مربوط به رانندگان بخش های کالا و مسافر و ۱۰۲ پرونده در کمیسیون ماده ۱۴ مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری مورد بررسی قرار گرفت و رای لازم بر اساس تخلف و سوابق صادر شد. 

وی گفت: همچنین ۲۹۳ پرونده که مربوط به تخلفات سایر استان ها در این استان محرز شد پرونده تخلفاتی تشکیل و به استان های مرتبط جهت طرح در کمیسیون‌های مربوطه ارسال شد. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان بیشترین تخلفات شرکت های حمل و نقل را رعایت نکردن ضوابط و مقررات مربوط به بارنامه، رعایت نکردن ضوابط و مقررات مربوط به صورت وضعیت، سوء استفاده از کارت هوشمند راننده و استفاده نکردن تجهیزات ایمنی عنوان کرد و ادامه داد: در بخش شرکت‌های حمل و نقل مسافر، نقص در تجهیزات ایمنی، حمل بار تجاری و اضافه، صدور صورت وضعیت صوری، عدم رعایت مقررات مربوط به نحوه سوار و پیاده کردن مسافر و شکایت مسافری از جمله این تخلفات بوده است.

باقری یادآورشد: مردم، رانندگان و صاحبان کالا و بار می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه با متخلفان برخورد قانونی لازم انجام گیرد.