شناسهٔ خبر: 147420 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آزمون‌های نظام مهندسی به میزبانی دانشگاه‌های نجف‌آباد و کاشان برگزار شد

ازمون اصفهان مجموعه آزمون‌های تستی نظام مهندسی در استان اصفهان در ۲ حوزه امتحانی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد) و (دانشگاه کاشان) برگزار شد.  

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مجموعه آزمون‌های تستی نظام مهندسی همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان در ۲ حوزه امتحانی(دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد) و (دانشگاه کاشان) برگزار شد.    

در این فرآیند سیدحسین محمودیه رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان و رؤسای ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های نجف‌آباد و کاشان به منظور بررسی روند برگزاری آزمون ورود به حرفه از حوزه‌های مورد نظر بازدید به‌عمل آوردند.  

در این سری از آزمون‌ها میلاد عشقی‌فر رئیس اداره حراست راه و شهرسازی استان اصفهان و کارکنان این اداره در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ضمن حضور در محل برگزاری آزمون‌های نظام مهندسی استان اصفهان، مسئولیت حفاظت این آزمون‌ها را برعهده داشتند.  

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این آزمون اظهار کرد: در روزهای ۲۰ و ۲۱ مهرماه ۱۴۰۲ شاهد برگزاری مجموعه آزمون‌های تستی نظام مهندسی استان اصفهان همزمان با دیگر استان‌های کشور بودیم، رویدادی که با برنامه‌ریزی‌های گسترده برگزار شد.  

وی با اشاره به اینکه در کل کشور ۱۶۱ هزار نفر برای آزمون‌های ورود به حرفه مهرماه ۱۴۰۲ ثبت‌نام کردند، گفت: در این دوره از آزمون‌ها هشت هزار و ۶۵۳ داوطلب اصفهانی ثبت نام نمودند که از این تعداد ۱ هزار و ۷۹۶ نفر بانوان و ۶ هزار و ۸۵۷ نفر آقایان بودند.  

محمودیه بیان کرد: در نوبت صبح روز پنجشنبه ۳ هزار و ۳۰۶ نفر برای آزمون در رشته‌های معماری (نظارت)، عمران (نظارت)، شهرسازی و ترافیک مشارکت داشتند و در نوبت عصر چهار هزار و ۱۴۵ داوطلب در رشته‌های برق (نظارت و اجرا)، مکانیک (نظارت و اجرا)، عمران (اجرا) و معماری (اجرا) آزمون دادند.  

وی اضافه کرد: در نوبت صبح روز جمعه نیز ۱ هزار و ۲۰۲ داوطلب برای آزمون در رشته‌های عمران (محاسبات)، برق (طراحی)، و مکانیک (طراحی) مشارکت داشتند.  

وی ضمن آرزوی توفیق برای تمامی داوطلبان عنوان کرد: با توجه به نقش تاثیرگذار مهندسان در صنعت ساختمان، آزمون‌های ورود به حرفه به منظور ارزیابی توان علمی و حرفه‌ای ایشان تهیه و تدوین می‌گردد و امید است تمامی داوطلبان در قالب صلاحیت‌های طراحی، نظارت و اجرا با تعهد و تخصص در انجام رسالت خود کوشا و پرتوان باشند.