شناسهٔ خبر: 147427 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان عنوان کرد؛

راه‌اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با هدف الکترونیکی کردن خدمات و استعلامات حوزه زمین و کاهش مراجعات حضوری در استان گلستان راه اندازی شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه‌وشهرسازی گلستان، مهدی ملک مدیرکل راه‌وشهرسازی استان اظهار کرد: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین  بستری است که ارتباط میان سازمان‌های متولی صدور جواز و اشخاص حقیقی و حقوقی را فراهم کرده و نقش تسهیل گر و ناظر را در این عرصه ایفا می‌کند.

وی افزود: ازجمله خدمات سامانه پنجره واحد مدیریت زمین می‌توان به ثبت درخواست احاله مدیریت منابع طبیعی، استعلام زمین، تغییر کاربری، تفکیک، تجمیع، واگذاری و ساخت‌وساز در اراضی و املاک، اشاره کرد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی گلستان ادامه داد: علاوه بر پایش اراضی کشور با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، مدیریت درخواست متقاضیان خدمات حوزه زمین و مدیریت فرآیندهای بین دستگاه‌های مختلف در این سامانه پیش‌بینی شده است.

ملک گفت: ازجمله امکانات سامانه پنجره واحد مدیریت زمین می‌توان به ایجاد بستری برای تمامی دستگاه‌های صادرکننده مجوز در استان‌ها اشاره کرد که پس از راه اندازی سامانه موظف‌اند فقط از این طریق درخواست‌های متقاضیان دریافت خدمات را بررسی کرده و خروجی و نتیجه نهایی را به متقاضیان ارائه کنند.

وی افزود: همچنین درخواست‌های شهروندان مربوط به کمیسیون ماده ۱۲ (تشخیص نوعیت زمین) نیز از طریق این سامانه انجام می‌شود.

مدیرکل راه‌وشهرسازی گلستان با بیان اینکه این اقدام برای اولین‌بار در دولت مردمی سیزدهم رخ داده، گفت: متقاضیان می‌توانند با ورود به سامانه iraneland. ir نسبت به ثبت و پایش اراضی موجود اقدام کنند.

ملک در انتها یادآور شد: همچنین متقاضیان می‌توانند در صورت تماس با شماره ١۶۴٩ اقدامات مرتبط به این حوزه را پیگیری کنند.