شناسهٔ خبر: 147433 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار؛

مسیر ورودی جنوبی خوانسار ایمن می‌شود

محمد شاهی/ خوانسار رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار گفت: ایمن سازی و اصلاح مسیر ورودی جنوبی خوانسار در دست اقدام است و در حال حاضر در مرحله اتمام خاکبرداری قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سعید شاهی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار اظهار کرد: اصلاح مسیر چهارخطه ورودی جنوبی شهر خوانسار با مشارکت این اداره، شهرداری و اداره راهداری در حال اجرا است.   

وی افزود: برای این پروژه عملیات خاکی توسط شهرداری، اجرای بیس توسط راه و شهرسازی و عملیات آسفالت توسط راهداری انجام می‌شود.   

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار بیان کرد: طول این مسیر ۲ کیلومتر است و پروژه‌ در مرحله اتمام خاکبرداری قرار دارد، همچنین با اتمام پروژه مسیر ورودی جنوبی خوانسار ایمن خواهد شد.  

وی در خصوص وضعیت اجرایی پروژه کنارگذر شهر خوانسار توضیح داد: این پروژه بخشی از مسیر دامنه- خوانسار- گلپایگان- خمین است که در حال حاضر ۱۴ کیلومتر آن در دست اجرا قرار دارد و حدود ۱۰ درصد از مراحل خاکبرداری انجام شده است.  

شاهی خاطرنشان کرد: پروژه تونل خوانسار- بوئین میاندشت ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، که در صورت تخصیص منابع تکمیل و بهره برداری خواهد شد و با این‌ اقدام، شیب مسیر در حد استاندارد ۶ درصد می‌شود.  

وی در خصوص تعیین تکلیف اراضی تصرفی شده مسکونی در این شهرستان، گفت: در راستای اجرای قانون بودجه ۱۴۰۱ -۱۴۰۲ در خصوص تعیین تکلیف اراضی تصرف شده قبل از سال ۱۳۹۴ که در آن‌ها ساخت وساز شده و واجد شرایط بودند، بنا به ابلاغ سازمان ملی زمین و مسکن، تعداد ۵۴ پرونده به هیئت نمایندگی استان ارسال شده و امید است تا پایان سال بتوان اسناد مالکیت این متقاضیان را واگذار کرد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار بیان کرد: در ۲ سال اخیر در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی با تلاش های یگان حفاظت اراضی استان اصفهان حدود ۱۰ هزار متر مربع اراضی دولتی به ارزش حدود ۱۰ میلیارد تومان با همکاری دستگاه قضایی آزادسازی و رفع تصرف شد.  

شهرستان خوانسار در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر اصفهان دارای ۲ شهر به نام‌های خوانسار و ویست و سه دهستان کوهسار، چشمه سار و گلسار است.