شناسهٔ خبر: 147446 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آزمون ورود به حرفه مهندسان البرز با هفت هزار و ۸۷۵ شرکت کننده برگزار شد

آزمون نظام مهندسی استان البرز آزمون ورود به حرفه مهندسان در ۷ رشته مهندسی همزمان با سراسر کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ ۲۰ و ۲۱ مهرماه ۱۴۰۲ در دو حوزه دانشگاه خوارزمی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ سید سهیل بنی‌هاشمی رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی البرز گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته‌های هفتگانه مهندسی عمران، معماری، تأسیسات برقی، تأسیسات مکانیکی، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک همزمان با سراسر کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ ۲۰ و ۲۱ مهرماه ۱۴۰۲ در دو حوزه دانشگاه خوارزمی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.

وی افزود: تعداد داوطلبان این آزمون ۷۸۷۵ نفر بود که از این تعداد ۵۷۶۷ نفر مرد (۷۵ درصد) و ۲۱۰۸ نفر زن (۲۵ درصد) بوده است.

بنی‌هاشمی حد نصاب قبولی آزمون در رشته‌های مختلف را ۵۰ درصد کل نمره آزمون اعلام کرد.

وی ادامه داد: نتایج آزمون در آذرماه ۱۴۰۲ از طریق وب‌سایت دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی به آدرس www.inbr.ir اعلام خواهد شد.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی البرز خاطرنشان کرد: پذیرفته‌شدگان در این آزمون می‌توانند پس از اعلام نتایج دفتر مقررات ملی ساختمان، تقاضای صدور پروانه اشتغال خود را از طریق سامانه سپامک ارسال و پروانه اشتغال به صورت الکترونیکی صادر خواهد شد.