شناسهٔ خبر: 147448 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تکمیل ۴۶۸۴ واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن استان کرمان تا پایان سال

کرمان در ششمین جلسه شورای مسکن مطرح شد: تا پایان سال جاری ۴۶۸۴ واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن استان که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند ،قابل افتتاح است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان با حضور محمد مهدی فداکار استاندار کرمان، سید مصطفی آیت اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رضا حافظی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان و مدیران اجرایی مربوطه استان ششمین جلسه شورای مسکن استان کرمان صبح روز شنبه ۲۲ مهر ماه سال ۱۴۰۲ در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد. 

رضا حافظی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان ضمن تشکر از استاندار و همکاری اعضای کارگروه امور زیربنایی و شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان گفت: الحاق ۲۰۷۶ هکتار زمین به شهرهای استان در کارگروه امور زیربنایی و شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان مطرح و مصوب شده است و جهت تایید و ابلاغ نهایی به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور ارجاع شده است. 

وی ادامه داد: ۶۲۴۹ هکتار زمین برای طرح صنعت شهرها در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار دارد که در شهرهای زرند، رفسنجان، سیرجان، بم، شهربابک بردسیر و چترود مد نظر است که ۱۰۰۰ هکتار در شهر بم و ۳۲۹۹ هکتار در شهر شهربابک و خورسند مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان کرمان را اخذ و برای تایید به شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان ارسال شده است. 

حافظی افزود: ۴۹۹ هکتار زمین در راستای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن از دستگاه‌های دولتی بازپس‌گیری شده است که در شهرهای کرمان، رابر، گلزار، بردسیر، انار و نرماشیر است. 

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: در حوزه بازآفرینی شهری استان کرمان در محلات ناکارآمد شهری، بافت فرسوده و بافت تاریخی شهرهای استان کرمان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲.۳۴۷ پروانه ساختمان صادر شده است که معادل ۱۰۸۶ واحد مسکونی می‌باشد و از این تعداد ۵۱۲ واحد آن در هفته دولت سال جاری افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

وی همچنین در راستای قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری ادامه داد: ۶۱۲ قرارداد قطعه زمین و خانواده و متقاضیان واجد شرایط تحویل داده شد. 

حافظی در مورد تسهیلات خود مالکی تصریح کرد: تعداد ۱۴۷۳۸ پروژه به بانک‌ها معرفی شده‌اند که تعداد ۱۰۱۷۴ واحد، پروانه ساختمانی دارند که تنها ۳۱۱۸ پروژه فقره تسهیلات منجر به قرارداد مشارکت شدند. 

وی در خصوص کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات افزود: ۶۴۲ مورد بازرسی از مشاورین املاک صورت گرفته که ۲۳ واحد صنفی پلمپ شده‌اند و مبلغ ۱۵۰۲۵ میلیون ریال جریمه شده‌اند و قابل توضیح است که ۱۹۵۴ واحد صنفی مشاور املاک در استان فعالیت می‌نمایند که ۳۶۱ واحد صنفی غیر مجاز و بدون مجوز است. 

حافظی ادامه داد: ۱۱۸۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان در مرحله آماده‌سازی قرار گرفته‌اند که ۶۴۵ هکتار زمین توسط پیمانکار در حال بسترسازی شوارع و معابر است. 

در پایان این جلسه محمد مهدی فداکار ضمن تشکر از مجموعه راه و شهرسازی استان کرمان گفت: فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه مسکن در ماه‌های اخیر قابل تقدیر است و از صدا و سیمای استان انتظار می‌رود که پر رنگ‌تر در کنار مجموعه راه شهرسازی باشد و اتفاقات صورت را گرفته به طور کامل به سمع و نظر مردم شریف استان کرمان رساند.