شناسهٔ خبر: 147460 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شناسایی ۲۵نقطه حادثه خیز در استان زنجان

راهداری زنجان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان در کمیسیون ایمنی استان از شناسایی ۲۵ نقطه حادثه خیز در محورهای این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (استان زنجان)، پنجاه و هفتمین جلسه کمیسیون ایمنی در سال جاری در محل سالن جلسات امام علی(ع) استانداری به ریاست معاون عمرانی استاندار و با حضور نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی،مدیر کل دفتر فنی استانداری، فرماندار زنجان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، مدیر کل راه و شهرسازی، فرمانده پلیس‌راه استان و جمعی دیگر از مسئولین و کارشناسان برگزار شد.

جعفر قزوینیان مدیر این اداره کل با اشاره به اینکه حتی یک نفر فوتی در جاده‌های استان برای مسئولین یک دغدغه است، افزود: لازم است در بحث کاهش تصادفات و فوتی‌ها در محور قیدار_ابهر اقدامات و راهکارهای عملی صورت گیرد.

وی با تاکید بر حضور مستمر پلیس‌راه و راهداران در محورهای مواصلاتی، از شناسایی ۲۵ نقطه حادثه‌خیز در سال جاری خبر داد و گفت: محور قیدار-ابهر یکی از این نقاط است که برای بررسی بیشتر مشکلات و یافتن راهکارهای عملی، اقدام به تشکیل جلسات کمیسیون ایمنی حمل و نقل و انجام مطالعات دانشگاهی شده است.

قزوینیان در ادامه، عمده دلیل تصادفات در محور مذکور را سرعت غیرمجاز و تصادفات رخ به رخ عنوان کرد و گفت: امیدواریم تعریض و آسفالت محور قیدار_ابهر و گردنه قره‌آقاج که در سفر وزیر راه و شهرسازی نیز مطرح شد، هر چه سریع‌تر مورد توجه قرار گیرد.

آمار تصادفات نگران‌کننده است

سید البرز حسینی، نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیز، در این جلسه با اشاره به اینکه آمار تصادفات نگران‌کننده است، اظهار کرد: با توجه به درخواست مردم و تردد بالای روستائیان در محور مذکور به ویژه در ۳۵ کیلومتری محور قیدار-ابهر، لازم است مطالعات رفتاری کاربران صورت گیرد.

وی در ادامه همکاری پلیس، صدا و سیما و راهداری را در کاهش تصادفات مهم دانست و گفت: فرهنگ‌سازی توام با توسعه دوربین‌های ثبت تخلفات، کنترل فیزیکی پلیس، نصب بنر در راستای کاهش سرعت و توصیه‌های ایمنی از موارد مهم در کاهش تصادفات است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.