شناسهٔ خبر: 147485 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

استمرار نظارت بر عملکرد بنگاه های مشاور املاک گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از پلمب ۱۴۷ بنگاه مشاور املاک در بازرسی های مستمر از بنگاه های مشاور املاک سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: از ابتدای فعالیت کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در استان، هزار و ۵۰۴ بازرسی از بنگاه های مشاور املاک و ۱۴۷ پلمب واحدی صنفی توسط اعضای کارگروه انجام شده است.

وی افزود: در راستای ساماندهی وضعیت اجاره‌بها و کنترل قیمت مسکن در استان گلستان، اعضای کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به طور مستمر بر عملکرد بنگاه های مشاور املاک نظارت می کنند.

ملک ادامه داد: در استان گلستان مجموعاً سه هزار و ۳۷۱ بنگاه مشاور املاک وجود دارد که تا کنون از هزار و ۵۰۴ بنگاه بازدید بعمل آمده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در شهرستان های گرگان و گنبد به فعالیت مشغول است، تصریح کرد:  گشت و بازرسی از بنگاه های مشاور املاک در شهرستان های علی آباد کتول، آزادشهر، کلاله، بندرگز و رامیان انجام می شود.

وی افزود: طی این بازرسی ها ۶۲ بنگاه مشاور املاک بدون پروانه در سطح استان شناسایی و ۱۴۷ واحد صنفی متخلف پلمب شده است.

ملک در ادامه گفت: از ابتدای فعالیت کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات تا کنون بنگاه های مشاور املاک متخلف مجموعاً دو میلیارد و ۲۰۱  میلیون تومان جریمه نقدی شده اند.