شناسهٔ خبر: 147512 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بارش پاییزه در سیستان و بلوچستان آغاز شد

باران بارش باران ابر باران تابستانی مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به آغاز بارش های پاییزه در این استان گفت: میزان بارش در ایستگاه های باران سنجی رئیس آباد سرباز، هشت میلی متر و در داروکان از توابع نیکشهر ۸.۵ میلی متر گزارش شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)محسن حیدری مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس پیش بینی ها تا روز یکشنبه در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان شرایط برای رشد ابر، رگبار پراکنده و رعد و برق دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: دوشنبه این شرایط برای جنوب شرق و از سه شنبه تا چهارشنبه در شمال استان و ارتفاعات جنوبی، بارش پراکنده و رعد و برق پیش بینی می شود.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان توصیه کرد شهروندان در این ایام در انجام فعالیت های کوهنوردی احتیاط و از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی در زمان بارندگی خودداری کنند.

گفتنی است استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی به طور همزمان در آن وجود دارد؛ در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش‌از ۵۰ درجه و ریزش باران‌های فصلی و جاری شدن سیل‌های مقطعی وجود دارد.