شناسهٔ خبر: 147603 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در گفت‌وگوی تلفنی وزیر راه و شهرسازی و وزیر حمل و نقل قطر مطرح شد؛

برگزاری نشست بین المللی وزرای حمل و نقل کریدور شمال_جنوب در آینده نزدیک

تلفن وزیر با قطر در گفت‌وگوی تلفنی وزیر راه و شهرسازی و وزیر حمل و نقل قطر، ضمن تأکید بر اهمیت توسعه مناسبات همه‌جانبه میان دو کشور به‌ویژه در حوزه حمل و نقل، بر اهمیت کریدور شمال_جنوب و برگزاری نشست بین المللی وزرای حمل و نقل کریدور شمال_جنوب در آینده نزدیک،‌ در تهران تأکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  امروز مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کشورمان در راستای توسعه مناسبات اقتصادی و حمل و نقلی با السلیطی وزیر حمل و نقل قطر به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگو طرفین ضمن تأکید بر اهمیت توسعه مناسبات همه‌جانبه میان دو کشور به‌ویژه در حوزه حمل و نقل، بر اهمیت کریدور شمال_جنوب و برگزاری نشست بین المللی وزرای حمل و نقل کریدور شمال_جنوب در آینده نزدیک،‌ در تهران تأکید کردند.

در این راستا طرف ایرانی ضمن اعلام حمایت خود از پیوستن قطر به موافقتنامه کریدور شمال_جنوب، اظهار کرد که به‌منظور شرکت در نشست آتی وزرای حمل و نقل کریدور شمال_جنوب از طرف قطری دعوت خواهد کرد.

همچنین در این گفت‌وگو بر اهمیت حمل و نقل و توسعه تجارت ترانزیت میان دو کشور و رفع موانع فیزیکی و غیرفیزیکی ترانزیتی تأکید شد.

دو طرف ضمن اعلام موافقت با برگزاری کمیته پیگیری حمل و نقل و ترانزیت، مقرر کردند جهت پیگیری ماهیانه تفاهمات صورت گرفته، تماس تلفنی برقرار کنند و علاوه بر آن به‌صورت فصلی نیز دیدار حضوری ترتیب دهند تا ارتباط منسجم و منظم شکل بگیرد.

شایان ذکر است با توجه به التهابات خاورمیانه، طرفین، حمله رژیم صهیونیستی به سرزمین فلسطین را محکوم کرده و بر ضرورت حمایت هرچه بیشتر از مردم مظلوم فلسطین تأکید کردند.

وزیر راه و شهرسازی از مواضع امیر قطر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین قدردانی کرد.

در خاتمه طرفین بر ابلاغ سلام به رؤسای جمهور دو کشور تأکید کردند.