شناسهٔ خبر: 147608 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راه و شهرسازی البرز تا پایان امسال یک هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی در مرحله اتمام اسکلت خواهد داشت

قرارگاه استانی نهضت ملی مسکن البرز قرارگاه استانی نهضت ملی مسکن البرز در دوازدهمین نشست خود با طرح موضوعاتی چون گزارش شرکت عمران شهر جدید مهستان درخصوص وضعیت پروژه‌های مسکن مهر و پروژه‌های نهضت ملی مسکن، آخرین وضعیت نهضت ملی اشتهارد، تعیین تکلیف اراضی ۱۱ هکتاری نهضت ملی نظرآباد و پیشرفت فیزیکی نهضت ملی البرز تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ دوازدهمین جلسه قرارگاه نهضت ملی البرز با ریاست مجتبی عبداللهی استاندار البرز و با حضور اعضای شورای هماهنگی راه و شهرسازی و ادارات خدمات‌رسان و بانک‌ها در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

در این جلسه که به پیشنهاد رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان به منظور بررسی وضعیت نهضت ملی شهر جدید مهستان و باقیمانده مسکن مهر این شهر و رسیدگی به وضعیت اراضی و پروژه‌های شهرهای اشتهارد و نظرآباد تشکیل شد مطابق با دستور جلسه ارائه گزارشات ذیل صورت پذیرفت.

ذبیح‌اله زارع مدیرعامل جدید شرکت عمران شهر جدید، سهم مسکن مهر شهر جدید مهستان را ۳۹۰۴۴ واحد عنوان کرد که از این تعداد ۳۱۵۴۰ واحد افتتاح شده است و باقیمانده مسکن مهر مهستان را به عللی چون مسائل حقوقی و موارد مربوط به پروژه‌های کمیته امداد امام و پروژه‌های دارای قرارداد دو جانبه بین تعاونی و بانک ، در دست بررسی و رفع مشکل دانست.

زارع افزود: در صورت حل مسائل حقوقی و مالی، ۳۸۳۶ واحد باقیمانده مسکن مهر مهستان تا پایان سال قابلیت افتتاح دارد.

وی در ادامه سهم نهضت ملی مهستان را ۳۴۰۷۴ واحد ذکر کرد که از این میزان برای ۱۶۵۷۴ واحد تأمین زمین شده است و ۱۷۵۰۰ واحد در مرحله تأمین زمین قرار دارند.

در ادامه جلسه استاندار البرز پس از استماع پیشنهادات شرکت عمران شهر جدید مهستان درخصوص حل مسائل نهضت ملی این شهر دستور داد شرکت عمران با شهرداری مهستان زیر نظر فرماندار هر هفته دو جلسه برگزار کند و نتیجه را پس از جمع‌بندی و چاره‌جویی در جلسه آتی قرارگاه مسکن گزارش کند. استاندار تاکید کرد در مسائلی چون صدور پروانه ساختمانی و نظام مهندسی و صدور پیش پروانه و در کلیه مسائل، صورتجلسه و تتفاهم نامه فی ما بین وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی مبنای عمل قرار گیرد.

استاندار البرز همچنین دستور داد شرکت عمران مهستان نسبت به برگزاری فراخوان انتخاب باقیمانده پیمانکاران نهضت ملی مسکن با قیمت‌های بروز شده در اسرع وقت اقدام نماید.

در ادامه جلسه مقرر شد ۳۵۰ واحد متعلق به مددجویان کمیته امداد در جلسه دو هفته آینده چاره‌جویی و ارائه گزارش شود.

مدیرعامل شرکت عمران مهستان در ادامه جلسه افزود: مشکل کلیه مساکن مهر مهستان در صورت حل مشکلات ضمانتنامه بانکی، حل‌شدنی است.

در بخش دوم جلسه راه و شهرسازی استان درخصوص وضعیت کلی نهضت ملی استان به ارائه گزارش پرداخت. یونس سیفی معاون مسکن راه و شهرسازی در این گزارش یادآور شد ۲۵۰۰ نفر در شهر جدید مهستان آورده کامل داشته‌اند که هرچه سریعتر باید تخصیص پروژه شوند و بانک‌ها در انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات با سرعت بیشتری اقدام کنند.

سیفی با اشاره به پروژه‌های در مرحله آماده‌سازی و در حال ساخت ماهدشت، اشتهارد و نظرآباد گفت: تا پایان سال استان البرز در بخش تعهد راه و شهرسازی؛ ۱۵۰۰ واحد در مرحله پایان اسکلت خواهد داشت.

رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز با اشاره به اجرای نخستین پروژه‌های نهضت ملی به روش پیش ساخته در استان البرز و در سایت ماهدشت ، این اقدام راه و شهرسازی البرز را در بحث نهضت ملی بی‌سابقه دانست.

در پایان جلسه مقرر شد تا ۱۵ روز آینده اراضی نهضت ملی طالقان مشخص شود، همچنین شورای خیرین مسکن‌ساز در حل مسئله مسکن مددجویان کمیته و بهزیستی ورود کند و نیز اتاق تعاون استان در ساخت نهضت ملی و مسکن کارگری اشتهارد تسریع کند.

استاندار دستور داد در ابتدای هر جلسه قرارگاه، عکس‌های بروز و گزارش تصویری تمامی پروژه‌ها نمایش داده شود.

در این جلسه همچنین حل مسائل پروژه بنیاد شهید در سیاهکلاهان و مسائل مرتبط با اراضی ۱۱ هکتاری نظرآباد با توافق حل و فصل شود.