شناسهٔ خبر: 147634 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

۲ هزار واحد مسکونی از پروژه های نهضت ملی مسکن در سفر رئیس جمهور به استان زنجان تحویل متقاضیان می شود

اسماعیلی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: دو هزار واحد مسکونی از پروژه های نهضت ملی مسکن در شرق و غرب شهر زنجان در سفر رئیس جمهور به استان تحویل متقاضیان می شود. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، اصغر اسماعیلی روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان در محل استانداری زنجان، گفت: دو هزار واحد مسکونی از پروژه های نهضت ملی مسکن در شرق و غرب شهر زنجان در سفر رئیس جمهور به استان تحویل متقاضیان می شود. 

در ادامه استاندار زنجان، گفت: بازرسی از روند اجرای پروژه‌های مسکن در استان زنجان اقدام خوبی است چراکه نقاط قوت و ضعف را مشخص می‌کند و درخواست‌ها نیز شنیده شده و مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

وی ابراز کرد: خوشبختانه در استان زنجان طرح نهضت ملی مسکن علیرغم وجود مشکلات فراوان به خوبی جلو می‌رود.

استاندار زنجان گفت: استان زنجان در پیشبرد مسکن‌های حمایتی پیشتاز است و برای ادامه مسیر خیلی از خاکریزها را فتح کردیم چرا که زودتر از سایر استان‌ها مشکلات را درک کردیم.

افشارچی تاکید کرد: پیگیری‌های زیادی برای افزایش تسهیلات و حل کردن مشکلات بیمه برای کاهش قیمت تمام شده مسکن انجام دادیم و دو هزار متمم بسته شده و دو هزار متمم دیگر در حال اتمام است که یک خبر خوش به متقاضیان می‌باشد.

وی با بیان اینکه در غرب شهر زنجان کارهای بزرگی در حال انجام است، افزود: قرارگیری فرودگاه زنجان، منطقه ویژه، احداث شهرک فناوری‌های پیشرفته و احداث محور شهیدان کریمی امتیاز ویژه‌ای برای این منطقه ایجاد کرده و کوی زیتون پروژه خاصی است.
استاندار زنجان تاکید کرد: در تأمین مسکن‌های قانون حمایت از خانواده در جوانی جمعیت نباید منتظر کاغذبازی بود و باید با تسریع فرآیندها و تخصیص زمین و مسکن، بار این طرح را از روی دوش خود برداریم و مردم را خوشحال کنیم.

افشارچی ادامه داد: کنترل اجاره مسکن موضوعی حساس و مهم است و در سامانه املاک باید برای استان‌ها داشبورد اختصاصی ایجاد شود تا بتوان معاملات ثبت شده و قیمت‌ها را رصد کرد و در این راستا با ابزارهای نظارتی بتوانیم بازار مسکن را کنترل کنیم چرا که در استان زنجان بازار مسکن به خوبی کنترل شود.

وی به پروژه کمربندی شمالی شهر زنجان اشاره کرد و افزود: بخشی از اقدامات برای احداث کمربندی شمالی زنجان آغاز شده و تسهیل‌گری در روند اجرای آن هم به دسترسی به منطقه لیل‌آباد کمک می‌کند و بار ترافیکی را هم کاهش می‌دهد.

استاندار زنجان، بر لزوم آماده سازی زیرساخت‌های منطقه لیل آباد زنجان تا سفر رئیس جمهور به استان تاکید کرد و گفت: تاکنون ۴۰۰ قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت به متقاضیان داده شده و براساس برنامه ریزی ۶۰۰ قطعه هم واگذار می‌شود.

افشارچی گفت: طبق برنامه ریزی‌ها در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان زنجان دو هزار واحد مسکونی به متقاضیان واگذار خواهد شد.