شناسهٔ خبر: 147682 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست مرکز مدیریت راه های استان بوشهر؛

رانندگان در جاده های بوشهر مراقب سرعت متوسط باشند

نظارت تصویری بوشهر سرپرست مرکز مدیریت راههای استان بوشهر گفت: از طریق سامانه های هوشمند جاده ای، سرعت متوسط خودروها ثبت و تخلفات به صورت برخط برای پلیس ارسال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) محبوبه شهریاری سرپرست مرکز مدیریت راههای استان بوشهر گفت: از طریق سامانه های هوشمند جاده ای، سرعت متوسط خودروها ثبت و تخلفات به صورت برخط برای پلیس ارسال می‌شود.

شهریاری افزود: رانندگان متخلف با دیدن سامانه کنترل سرعت یا پلیس، سرعت خودرو را کاهش و بعد از آن افزایش می‌دادند و به نوعی قانون گریزی انجام می شود، در حالی که متوسط سرعت و میانگین زمان رسیدن به مقصد ملاک می باشد. به عبارتی اگر راننده قبل از زمان محاسبه شده به مقصد برسد، توسط این سامانه جریمه خواهند شد.

شهریاری توضیح داد: به طور مثال اگر زمان محاسبه شده برای مسیر بوشهر- برازجان ۴۵ دقیقه باشد، خودرویی که در کمتر از این زمان به مقصد برسد یا بین دوربین اول که عبور خودرو را ثبت می‌کند تا دوربین‌های بعدی، در زمان کمتری طی کرده باشد توسط سامانه ثبت سرعت متوسط به طور برخط برای پلیس ارسال و جریمه می شود.

وی با یادآوری اینکه کاهش لحظه ای سرعت در نزدیکی سامانه ثبت تخلف عبور و مرور تاثیری در عدم ثبت تخلف سرعت غیر مجاز ندارد، اظهار داشت: با توجه به ارتباط سرعت غیرمجاز با شدت تصادفات، ثبت سرعت متوسط خودرو در جاده های استان می تواند به کاهش سرعت و ایمنی کاربران جاده ای استان کمک کند.

شهریاری ابزار امیدواری کرد: با بهبود کارآیی سامانه های حمل و نقل هوشمند جاده ای و همکاری رانندگان و مسافران محترم راههای برون شهری، شاهد افزایش ضریب رعایت سرعت مجاز، ارتقای ایمنی و کاهش تلفات رانندگی باشیم.

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های بوشهر افزود: هم اکنون ۸۰ درصد راههای اصلی استان زیر پوشش سامانه های هوشمند جاده ای می باشند که شامل ۱۹ دوربین نظارت تصویری، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی، ۶۰ سامانه تردد شمار، ۴ سامانه توزین حین حرکت و ۷ تابلو پیام متغیر فعال است.