شناسهٔ خبر: 147720 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

درجلسه کارگروه تخصصی پایش ایمنی ساختمانهای بلند مرتبه استان ایلام مطرح شد:

ارزیابی ایمنی ساختمان‌های بلند مرتبه استان ایلام در دستور کار قرار دارد

کارگروه تخصصی پایش ایمنی ساختمانهای بلند مرتبه استان ایلام.JPG جلسه کارگروه تخصصی پایش ایمنی ساختمانهای بلند مرتبه استان ایلام با هدف شناسایی وارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه استان تشکیل شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)، جلسه کارگروه تخصصی پایش ایمنی ساختمانهای بلند مرتبه استان با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام، مدیرکل دفتر فنی استانداری ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری ، معاون شهرداری ایلام، رئیس هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، رئیس اداره بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان و مسئولین و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی ، اداره استاندارد و ... در سالن جلسات راه و شهرسازی استان ایلام تشکیل شد.

فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در این جلسه با اشاره به ابلاغ دستورالعمل تشکیل کارگروه استانی برای پایش ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه گفت: بر اساس این دستورالعمل، نسبت به شناسایی وارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه در برابر آتش سوزی، زلزله، فرونشست و فروریزش اقدام و به محض شناسایی هر مورد از موارد ناایمن بر اساس  قانون ، مالک به انجام اقدامات اصلاحی در راستای تأمین پایداری و ایمنی مکلف می‌شود. 

وی  با اشاره به شناسایی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبط افزود: اکیپ‌های ارزیابی شامل نمایندگانی از راه و شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان، شهرداری ،بحران و ... فعالیت خود را برای بازدید از این ساختمان‌ها در روزهای آینده به صورت جدی و مداوم ( کارشناسان دو هفته یک بار و مسئولین ماهانه) در مرکز و تمامی شهرهای استان ایلام آغاز می کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام شناسایی ساختمان‌های نا ایمن، پرخطر و ناپایدار و اتخاذ راهکارهای قانونی برای رفع خطر و پایدار سازی ساختمان‌های شناسایی شده از اهداف کارگروه مذکور عنوان کرد و خاطر نشان کرد: حوادث چند ساختمان بلند مرتبه در نقاط مختلف کشور طی سال‌های اخیر، ایمن سازی و پایدار سازی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه موجود و در حال احداث را بیش از پیش ضروری ساخته است، از این رو، ایجاد هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط برای پیشبرد بهتر طرح از اهمیت بالایی برخوردار است.