شناسهٔ خبر: 147748 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مراحل پایانی احداث و تکمیل ندامتگاه سلماس

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: با توجه به وظایف این اداره کل در بخش احداث ساختمان های دولتی و اداری، ساخت ندامتگاه سلماس در حال حاضر از پیشرفت خوبی برخوردار است و تکمیل و اتمام آن در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان،  عطاء اله اکبری در بازدید از مراحل ساخت بزرگراه زاهدان- زابل افزود: عملیات ساخت پل شیله بطول ۱۷۶ متر و با ۸ دهانه ۲۲ متری از سال گذشته آغاز شد و در حال حاضر به مرحله نصب تیرها وتکمیل عرشه در مراحل نهایی کار خود رسیده است. 

وی با بیان اینکه تاکنون برای ساخت این پل در قطعه چهار بزرگراه زابل- زاهدان ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است و اعتبار مورد نیاز برای اتمام آن نیز ۴۰۰ میلیارد ریال خواهد بود، تصریح کرد: این پل بزرگ و مهم استان طبق برنامه زمان‌بندی در حال ساخت و تکمیل شدن است بطوری که امید می‌رود تا پایان سالجاری تکمیل و به بهره برداری برسد. 

 مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به تعهدات این اداره کل در محور زاهدان- زابل گفت: این اداره کل امسال ساخت ۲۰ کیلومتر باند دوم را در این محور مهم هدف‌گذاری کرد که با وجود مشکلاتی نظیر گرما، طوفان‌های سهمگین و نیز محدودیت منابع مالی با ظرفیت مناسب و با استفاده از هفت اکیب راهسازی اقدامات موثری را در راستای انجام تعهدات انجام داده است بطوری که هم اکنون شاهد پیشرفت ۶۰ درصدی تعهد امسال این پروژه هستیم. 

اکبری تاکید کرد: این اداره کل همه ظرفیت را بکار گرفته است تا اسفندماه سال آینده بزرگراه زاهدان- زابل را بطور کامل به اتمام برساند. 

وی اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی استراتژیک این استان با دسترسی به آبهای آزاد بین المللی و امکان ارتباط با کشورهای شرق آسیا، شبه قاره هند و حوزه خلیج فارس و وجود بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و اقتصادی‌ترین بندر برای انجام مبادلات بازرگانی با کشورهای افغانستان، پاکستان و آسیای میانه شرایط ویژه و منحصربه فردی را در این منطقه فراهم آورده تا بتواند نقش بسزایی در توسعه ملی کشور بویژه از طریق ایجاد محور ترانزیتی شرق کشور ایفاء کند و تحقق این مهم منوط به بهره‌برداری از زیرساخت‌های مکمل آن بویژه ساخت بزرگراه زاهدان- زابل است. 

 مدیر کل راه وشهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: آنچه در اولویت این اداره کل قرار دارد تداوم نهضت راهسازی، چانه زنی برای گرفتن اعتبارات عمرانی بیشتر و ایجاد تحول در اعتبارات اندک و همچنین برداشتن موانع متعددی که در سر راه توسعه راههای استان وجود دارد، است. 

گفتنی است در حال حاضر ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به ارزش بیش‌از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز در قالب ۱۱ کارگاه راه‌سازی در محدوده شهرهای تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در دست ساخت است.