شناسهٔ خبر: 147761 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور بیش از ۸۶۳ پروانه بار ترافیکی در لرستان

نادی رئیس اداره ایمنی ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان گفت: در شش ماهه نخست امسال ۸۶۳ فقره پروانه عبور بار های ترافیکی در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، لقمان نادی رئیس اداره ایمنی ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان اظهار کرد: پروانه عبور بارهای ترافیکی مربوط به آن دسته از بارهایی است که ابعاد و وزن آنها بیش از حد استاندارد بوده و برای تردد در جاده‌ها باید مجوز از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد:تعیین سرعت، زمان تردد، مسیر عبوری مجاز و خودروی اسکورت از جمله الزاماتی است که حامل محموله‌های ترافیکی موظف به رعایت آن است.

این مسئول با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال ۸۶۳ فقره پروانه عبور بارهای ترافیکی توسط اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان صادر شده، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۷۳۵ فقره  ۱۷ درصد رشد داشته است.

رئیس اداره ایمنی ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان بیان کرد: تعداد تخلفات اضافه تناژ ۲۶۲ مورد طی نیمه نخست امسال ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته است.

نادی اضافه کرد: کار کنترل و شناسایی ناوگان باری متخلف تناژ اضافه به صورت مستمر و در قالب گشت های مشترک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان و پلیس راه در محورهای مواصلاتی استان انجام می شود.