شناسهٔ خبر: 147778 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۶ ماه اول سال جاری انجام شد؛

اجرای عملیات آسفالت ۱۰۵ کیلومتر از راه‌های روستایی مازندران

مازندران سرپرست اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران عنوان کرد: در شش ماهه اول سال جاری عملیات آسفالت ۱۰۵ کیلومتر از راه های روستایی مازندران با صرف اعتباری بالغ بر ۱۸۰میلیارد تومان به اجرا در آمد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، مهدی اکبری گفت: زیرسازی و آسفالت ۶۵ کیلومتر و همچنین عملیات روکش آسفالت  ۴۰ کیلومتر از راه‌های روستایی مازندران در ۶ ماهه سال جاری اجرایی شد. 

وی اظهار کرد: راه روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را تشکیل می‌دهد که شامل حفظ و نگهداری راه‌های روستایی اعم از زیرسازی، آسفالت، ترمیم و لکه‌گیری و روکش آسفالت، خط‌کشی راه‌های آسفالته، نصب علائم، شانه‌سازی و پاکسازی حریم راه‌های روستایی و… است. 

سرپرست اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه‌های روستایی خاطر نشان کرد: مازندران با توجه به نوع اقلیم و شرایط توپوگرافی و به تبع تنوع فرآورده‌های کشاورزی، مسئله راه‌های مناسب روستایی به منظور حمل ونقل هرچه سریع‌تر، آسان‌تر و در عین حال ارزان‌ترین فرآورده‌ها به بازار مصرف یکی از اصلی ترین دغدغه‌های ذهنی مسئولان استان و این اداره کل است. 

اکبری در خاتمه، طول راه‌های روستایی مازندران را ۷۸۹۸ کیلومتر عنوان کرد.