شناسهٔ خبر: 147783 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه؛

آمادگی راهداری کرمانشاه برای زمستان امسال

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل‌ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: با آمادگی کامل به استقبال راهداری زمستانی می‌رویم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) فریبرز کرمی با اعلام آمادگی راهداری استان برای انجام راهداری زمستانی امسال، اظهار کرد: خدمات‌رسانی راهداری به زمان و فصل خاصی معطوف نیست و در تمام طول سال و به صورت شبانه روزی در حال انجام است. 

وی ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در طول سال با آمادگی برای سفرهای نوروزی، سفرهای تابستانی، تردد زوار اربعین حسینی (ع)، راهداری تابستانی، راهداری زمستانی، تردد ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر و کالا و… را دارد. همچنین در بحث ایمنی، تردد کاربران جاده‌ای و نگهداری محورهای مواصلاتی به مطلوب‌ترین شکل ممکن از چالش‌های این اداره کل است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال آمادگی برای زمستان هستیم، گفت: شن و نمک خریداری شده است و ماشین‌آلات هم نیز برای انجام عملیات برف‌روبی و راهداری زمستانی اورهال خواهد شد. 

وی با اشاره به فعال بودن راهدارخانه‌های ثابت و موقت در سطح استان تصریح کرد: برای نگهداری و احداث راهدارخانه‌ها اقداماتی از جمله: پروژه راهدارخانه هجیج در شهرستان پاوه با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد، تعمیر راهدارخانه‌های چله و مرکزی گیلانغرب با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد، احداث ساختمان سرایداری راهدارخانه چشمه بهاءالدین سنقر و کلیایی با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد، تعمیر راهدارخانه قلاجه گیلانغرب با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد و تعمیر راهدارخانه مرکزی قصرشیرین با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد انجام شده و تمامی راهدارخانه‌ها برای آغاز عملیات راهداری زمستانی به امکانات، ماشین‌آلات و نیروها مجهز خواهند شد. 

کرمی با اشاره به رفع نقص روشنایی در مسیرهای منتهی به استان، گردنه‌ها و مناطق برف‌گیر خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده و وضعیت موجود برای زمستان امسال بیش از پیش، آمادگی خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای را داریم.