شناسهٔ خبر: 147785 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون محقق شد؛

بازگشت ۳ فروند هواپیمای ATR  و یک فروند هواپیمای A۳۱۹ به چرخه عملیاتی

هواپیما از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون علی‌رغم وجود تحریم‌های ظالمانه، اقدامات متعددی در حوزه هوایی صورت گرفته است که می‌توان به تکمیل و بهره برداری بیش از ۴۹ هزار متر مربع ترمینال و اپرون فرودگاهی، تعمیر ۳۱ دستگاه موتور هواپیما و بازگشت ۳ فروند هواپیمای ATR  و یک فروند هواپیمای A۳۱۹ به چرخه عملیاتی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، علی‌رغم تحریم‌های ناعادلانه و با وجود این‌که صنعت هوانوردی پیشانی تحریم است، اقدامات متعددی در حوزه حمل و نقل هوایی صورت گرفت.

بر اساس گزارش دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی، تکمیل و بهره برداری توسعه ترمینال و اپرون فرودگاهی به میزان بیش از ۴۹ هزار متر مربع انجام شد.

در این راستا بهره برداری از ترمینال و ساختمان جنبی فرودگاه گناباد مجموعا به مساحت ۲ هزار و ۵۰ متر مربع، توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند به مساحت ۴ هزار و ۱۳۵ متر مربع، تکمیل ترمینال جدید فرودگاه سمنان به مساحت ۲ هزار و  ۲۰۰ متر مربع، ترمینال بین المللی فرودگاه ایلام به مساحت ۵ هزار و ۸۰۰ متر مربع ، توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد به میزان ۱۳ هزار متر مربع و توسعه اپرون فرودگاه بندر عباس به مساحت ۲۲ هزار متر مربع صورت گرفت.

همچنین با تکیه بر شرکت های دانش بنیان و به‌کارگیری توان متخصصان ایرانی، ۳۱ دستگاه موتور هواپیما  تعمیر شد و ۳ فروند هواپیمای ATR  و یک فروند هواپیمای A۳۱۹ به چرخه عملیاتی  بازگشت.