شناسهٔ خبر: 147807 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان عنوان کرد؛

رعایت قانون مناسب سازی محیط برای افراد کم توان جسمی شرط احداث ساختمان های دولتی

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: چنانچه دستگاه دولتی ای قصد احداث ساختمان و کسب پروانه ساختمان را داشته باشد باید قانون مناسب سازی محیط برای افراد کم توان جسمی را رعایت کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیر کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: شورایعالی معماری و شهرسازی مصوبه‌ای در راستای مناسب‌سازی محیط برای معلولین و جانبازان به دستگاه‌های دولتی ابلاغ کرده است. 

وی افزود: بر اساس این مصوبه دستگاه‌های دولتی که محل حضور ارباب رجوع هستند، باید نسبت به مناسب‌سازی محیط برای حضور جانبازان و معلولین اقدام کنند. 

ملک ادامه داد: چنانچه دستگاهی قصد احداث ساختمان و کسب پروانه ساختمان را داشته باشد باید این قانون را رعایت کند. 

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و سازمان‌های مجری ساختمان نیز باید نسبت به رعایت این مصوبه کوشا باشند. 

وی افزود: مصوبه شورایعالی معماری و شهرسازی ایران در خصوص مناسب‌سازی محیط برای معلولین و جانبازان تنها مختص به ساخت و ساز نیست و باید برای طراحی پل عابر پیاده، معابر و پیاده روها، مبلمان شهری و فضاهاهای عمومی به آن استناد کرد. 

ملک همچنین گفت: طراحی شهری در سطح استان توسط پیمانکاران انجام شده و برای تهیه نقشه از ظرفیت مشاور استفاده می‌شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: از وظایف اصلی مشاور تهیه پرسشنامه و دریافت نقطه نظرات افراد ساکن در شهر بوده تا بر اساس نیاز جامعه طراحی صورت گیرد. 

وی افزود:   بدیهی است که پیش از طراحی، از افراد کم توان جسمی نیز نظرخواهی می‌شود. 

ملک در انت‌ها تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۰ دستورالعمل برای موضوع مناسب‌سازی فضاهای شهری و برون‌شهری در مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی تهیه و تدوین شده است.