شناسهٔ خبر: 147820 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

مجلس به دنبال کاهش و واقعی کردن قیمت مصالح ساختمانی است

رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه قیمت دو کالای سیمان و فولاد از زمان ورود به بورس کالا تا ۲۰۰ درصد افزایش یافته، گفت: مجلس در حال رایزنی برای کاهش یا واقعی کردن قیمت آن‌هاست.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص افزایش قیمت مصالح ساختمانی و تاثیر آن در قیمت تمام شده مسکن اظهار کرد: یکی از آفت‌هایی که امروز بازار مسکن با آن مواجه شده، افرایش قیمت مصالح ساختمانی است.

نماینده مردم استان فارس(جهرم) در مجلس یازدهم شورای اسلامی ادامه داد: مصالح ساختمانی به ویژه فولاد و سیمان با هدف کنترل‌ قیمت و مقابله با دلالی و سوداگری وارد بورس کالا شده اما متاسفانه نتیجه معکوس داده است.

رضایی کوچی گفت: سیمان و فولاد با بحران واسطه‌گری مواجه شده و قیمت آن ۱۵۰ الی ۲۰۰ درصد افرایش یافته است که در قیمت تمام شده مسکن سهم قابل توجهی دارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بورس ابزاری برای تعادل بخشی به قیمت‌ها و جذب نقدینگی در راستای اجرای زیرساخت‌هاست، افزود: متاسفانه در خصوص سیمان و فولاد شاهد نتیجه عکس آن هستیم و انتظار داریم حداقل این دو کالای اساسی مسکن با قیمت واقعی عرضه شود تا قیمت مسکن و مصالح مورد نیاز آن کاهش یاید.

وی تاکید کرد: با وجود مقاومت‌های زیادی که در خصوص این موضوع وحود دارد، مجلس در حال رایزنی با مسئولان است تا به نتیجه برسد.