شناسهٔ خبر: 14783 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به علت احتمال افزایش حادثه؛

اعلام محدودیت سرعت در محور نوجان استان البرز

جاده مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان البرز گفت: به علت کوهستانی بودن و احتمال افزایش حادثه، سرعت مجاز در محور نوجان ۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از مهر کُلنگ پروژه راه‌سازی آتشگاه – نوجان – چالوس آذرماه سال گذشته زمین زده شد. این محور به طول ۱۱ کیلومتر در شمال و شمال غرب کرج واقع‌ و با هدف کمک و هدایت ترافیک عبوری در زمان یک‌طرفه شدن محور کرج – چالوس راه‌اندازی شد و روز ۱۶ آبان ماه امسال زیر بار ترافیک رفت.

رُبان افتتاح این پروژه قرار بود به دست عالی‌ترین مقام وزارت اواخر شهریورماه گذشته قیچی شود ولی به دلایلی این مهم رخ نداد چهارم آبان ماه مسئولان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اعلام کردند که محور آتشگاه – نوجان – چالوس به‌طور غیررسمی افتتاح خواهد شد.

معضل یک‌طرفه شدن محور کرج – چالوس و مشکل تردد روستاییان این محور باعث شد مسئولان البرزی تن به افتتاح غیررسمی محور نوجان دهند بلکه باری از دوش روستاییان و همچنین شهروندان کرجی برداشته شود چرا که این محور بار ترافیکی شمال کرج و منطقه باغستان را برای دسترسی به محور چالوس کاهش می‌دهد.

مسئولان استان امیدوار هستند پروژه آتشگاه – نوجان – چالوس به همراه ۱۴۰ کیلومتر راه‌های استان در سفر هیئت دولت به‌طور رسمی افتتاح شود.

وجود جاذبه‌های گردشگری و استانداردهای لازم در حوزه راه‌سازی باعث شده است پس از افتتاح غیررسمی آخر هفته‌ها شاهد حجم بالای ترافیک در این محور باشیم.

افشین پیرنون، مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در این خصوص گفت: وجود آبشار، رودخانه و چشمه‌های فراوان در این محور باعث شده است بسیاری از شهروندان این مسیر را برای تردد انتخاب کنند.

وی در ادامه از شهروندان خواست تا در حفظ نظافت این محور تلاش کنند چرا که محورهای مواصلاتی برون‌شهری پاکبان ندارند و این محور جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری دارد.

کوهستانی بودن این محور و وجود پیچ‌های زیاد امکان بروز حادثه را افزایش می‌دهد، در این خصوص پیرنون افزود: در این محور اختلاف ارتفاع مبدأ تا مقصد به چشم می‌خورد همین دلیل باعث وجود قوس‌های زیاد و پیچ‌های تندی شده است به همین منظور تجهیزات و علائم راهنمایی رانندگی به اندازه کافی و با حساسیت در این محور نصب‌شده است.

در محورهای کوهستانی و پرپیچ‌وخم میزان سرعت مطمئن اعلام می‌شود پیرنون در این خصوص گفت: سرعت مجاز در این محور ۵۰ کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته‌شده است در برخی نقاط به دلیل شرایط خاص جغرافیایی محدودیت‌های دیگری نیز اعمال می‌شود.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان البرز در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا در محور کوهستانی نوجان راهدارخانه‌ای احداث‌شده است، گفت: این محور تحت پوشش اداره راهداری شهرستان کرج است و نیاز به احداث پایگاه مستقل راهداری ندارد ولی گشت‌های راهداری به‌طور مستمر خدمات‌رسانی می‌کنند.

 در محور آتشگاه - نوجان - چالوس ۶ دستگاه پل تعبیه شده است یک دستگاه پل با سازه فلزی بر روی رودخانه کرج و سه دستگاه آبرَوی «دالی» با دهانه‌های متفاوت و دو دستگاه آبروی لوله‌ای ۶ دستگاه پل این محور را تشکیل می‌دهند در این پروژه از دیوارهای ضامن و حائل به طول ۳۰۰ متر استفاده شده است./

نظر شما