شناسهٔ خبر: 147849 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید تیم مشترک بازرسین وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور از پروژه‌های مسکن خراسان شمالی

بازدید نهضت ملی مسکن خراسان شمالی حسین مذنب تیم مشترک بازرسین وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور در راستای دستور رئیس‌جمهور در خصوص بررسی «طرح نهضت ملی مسکن» در استانها، امروز در سفر یکروزه به استان خراسان شمالی از روند اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، حسین مذنب، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی در جریان بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان خراسان شمالی اظهار کرد: با دستور رئیس‌جمهور بررسی «طرح نهضت ملی مسکن» در قالب تیم مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور آغاز شده و ما در این راستا بررسی و بازدید میدانی از طرح «نهضت ملی مسکن» استان خراسان شمالی را امروز سه شنبه  ۲۵ مهر سال جاری انجام دادیم.

وی در جلسه شورای مسکن استان بیان کرد:  این استان در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن، جزو استان های مطلوب قرار دارد و تلاش می شود جایگاه بهتری نیز پیدا کند.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی به تسهیلات متمم برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اشاره کرد و گفت: بحث تسهیلات متمم به استان‌ها ابلاغ شده با توجه به مشکلات تسهیلات بانکی در این استان، مقرر شد بانک مسکن، همه تسهیلات متمم را ظرف هفته آینده پرداخت کند.

وی ادامه داد: سایر بانک ها نیز قرار است تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی را تعیین تکلیف کنند که نهایتا سبب می شود بخش بسیاری از مشکلات برطرف شود.

مذنب گفت: برخی شهرهای استان خراسان شمالی نیازمند الحاق اراضی ملی هستند که این موضوع نیز در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت و تلاش می شود که تا پایان دولت، مردم طعم شیرین مسکن را بچشند.

وی اظهار داشت: تزریق منابع مالی برای اجرای پروژه های مسکن نقطه ضعف استان خراسان شمالی است که مدیران بانک های عامل درصدد برطرف کردن این مشکل باشند.

میرکریمی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: در استان خراسان شمالی برای تامین اراضی نهضت ملی مسکن و همچنین قانون جوانی جمعیت نیازمند تامین زمین برای ده هزار قطعه هستیم که انشاالله با الحاق اراضی تا افق ده سال مشکلی بابت تامین زمین نداشته باشیم.

وی اظهار کرد: با همراهی خوبی که معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی دارد مقرر شد الحاقات اراضی شهرهای استان ظرف مدت یک ماه انجام شود و در این خصوص تسریع شود تا بتوانیم در شهرهایی که مشکل تامین زمین داریم این الحاقات به ما کمک کند.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی ظهر نیز در هفدهمین جلسه شورای مسکن استان با حضور تیم بازرسی وزارت کشور به همراه تیم بازرسان وزارت راه و شهرسازی گفت: به هیچ عنوان عذری در خصوص نسبت منابع به مصارف از سوی بانک های عامل جهت پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن پذیرفتنی نیست تا شاهد تسریع در ساخت واحدهای مسکونی باشیم.

محمدرضا حسین نژاد افزود :تا ۱۵ آبان ماه تمام بانک های عامل تکمیل انعقاد قراردادها و تا پایان آبان ماه نیز پرداخت تسهیلات مسکن ملی انجام شود .

وی تصریح کرد:مشکلات حوزه نهضت ملی مسکن در بخش های الحاق به محدوده ، زیر ساختی و بانک ها باید هم افزایی دستگاه های اجرایی متولی باید برطرف شود.

وحید قربانی، مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور گفت: مسئله مسکن در شرایط کنونی برای کشور یک مسئله حیاتی و تمدنی است.

وی در جلسه شورای مسکن خراسان شمالی اظهار کرد: در شرایط فعلی حدود ۶۰ درصد هزینه‌های خانوار ایرانی صرف مسکن می‌شود و در شهرهای معمولی نیز مسکن به آرزوی مردم تبدیل شده است.

مدیر کل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور همچنین تصریح کرد: دستگاه‌های زیرساختی نیز باید اقدامات مربوط به خود را در حوزه نهضت ملی مسکن به طور کامل انجام دهند.