شناسهٔ خبر: 147861 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایمن سازی و آمادگی جاده‌های آذربایجان‌غربی برای فصل زمستان

اذربایجام غربی رییس اداره مدیریت بحران راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: تمهیدات لازم برای راهداری در ایام‌ فصل زمستان سنجیده شده و مسیرهای آذربایجان غربی با ایمنی کامل آماده تردد در این فصل است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، علی قهرمانی رییس اداره مدیریت بحران راه و شهرسازی آذربایجان غربی در جلسه شورای هماهنگی و کمیته مدیریت بحران شواری هماهنگی امور راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، گفت:  اقدامات پیشگیرانه از بروز خطرات احتمالی جلوگیری می‌کند و جاده‌های استان به خصوص راهدارخانه و محل‌های استراحت و نمازخانه بین جاده‌ای آماده شود.

وی ادامه داد: با آماده سازی و ایمن سازی مسیرها و جاگذاری تابلوها و علائم هشداردهنده و تامین روشنایی مناسب مسیرهای مورد نظر شاهد سفری بدون بروز حادثه و سوانح خواهیم بود.

رییس اداره مدیریت بحران راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ساماندهی تابلوهای ایمنی راه‌ها و اعمال اقدامات پیشگیرانه و آشکارسازی نقاط حادثه خیز در این خصوص از دیگر مسائل مورد توجه است.

 قهرمانی افزود: در راستای حفظ آمادگی برای مقابله با بحران های احتمالی از جمله سیل به ویژه در نقاط مستعد استان باید نسبت به لایه روبی بستر رودخانه ها به خصوص در محل تلاقی راههای اصلی و فرعی به لحاظ فراهم کردن زمینه وقوع تصادفات جاده ای اقدام شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های زیر مجموعه را و شهرسازی باید ضمن هماهنگی های لازم با  دستگاههای امداد رسان و خدمات رسان  به منظور هم افزایی در پیش بینی تمهیدات ایمنی و امدادی، اقدامات لازم را انجام دهند.

در ادامه این جلسه حاضران به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.