شناسهٔ خبر: 147872 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

برگزاری نشست بین المللی وزرای حمل و نقل کریدور شمال_جنوب در آینده نزدیک/هدف‌گذاری جذب سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردتومانی در بنادر کشور

بندر شهیدرجایی برگزاری نشست بین المللی وزرای حمل و نقل کریدور شمال_جنوب در آینده نزدیک، افتتاح و بهره‌برداری از ۶۸ پروژه زیرساختی و تجهیزاتی دریایی در دولت سیزدهم، هدف‌گذاری جذب سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردتومانی در بنادر کشور، بخشی از مهمترین اخبار حمل ونقل دریایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

برگزاری نشست بین المللی وزرای حمل و نقل کریدور شمال_جنوب در آینده نزدیک

در گفت‌وگوی تلفنی وزیر راه و شهرسازی و وزیر حمل و نقل قطر، ضمن تأکید بر اهمیت توسعه مناسبات همه‌جانبه میان دو کشور به‌ویژه در حوزه حمل و نقل، بر اهمیت کریدور شمال_جنوب و برگزاری نشست بین المللی وزرای حمل و نقل کریدور شمال_جنوب در آینده نزدیک،‌ در تهران تأکید شد.

افتتاح و بهره‌برداری از ۶۸ پروژه زیرساختی و تجهیزاتی دریایی در دولت سیزدهم

افتتاح و بهره‌برداری از ۶۸ پروژه زیرساختی و تجهیزاتی در بخش دریایی کشور، احداث و بهره‌برداری از ۱۱ پست اسکله، بهره‌برداری بخش دریایی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر برای شناورهای دارای طول ۱۵۰ و عمق هفت متر، عملکرد وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل دریایی در دولت سیزدهم است.

هدف‌گذاری جذب سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردتومانی در بنادر کشور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی، اولویت اول و آخر این سازمان در حوزه سرمایه‌گذاری است از رشد ۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور طی ۶ ماه نخست امسال خبر داد و گفت: با تصویب برنامه هفتم توسعه شاهد خیز بلند سازمان بنادر در حوزه اقتصاد دریامحور خواهیم بود.

برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری‌های کلان در بنادر

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر تفویض حداکثر اختیار به بنادر در موضوع سرمایه‌گذاری گفت: درصدد هستیم با عبور از قراردادهای سرمایه‌گذاری کوچک و کوتاه مدت که هیچ ارزش افزوده‌ای برای سیستم‌های بندری ایجاد نمی‌کند، به سمت «پکیج‌پروژه» و قرارداد سرمایه‌گذاری‌های بزرگ حرکت کنیم.

هدف‌گذاری بزرگ جذب سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی در بنادر کشور

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی در بنادر کشور را طی سال ۱۴۰۲ هدف گذاری کرده‌ایم، گفت: این اتفاق اقدام و رکوردی بزرگ و تاریخی برای بنادر کشور که امیدوار هستیم در سال جاری به آن دست یابیم.

ساخت و بهره‌برداری از ۳۱ دستگاه انواع خودرو آتش‌نشانی در بنادر کشور

معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام در دست اجرا بودن ۳۳۳ پروژه به ارزش بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان در بنادر تجاری کشور، تاکید کرد: در هفته دولت امسال، ۲۲ پروژه به ارزش یک هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

ناوگان مسافربری دریایی نوسازی می‌شوند

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: ساماندهی شناورهای فاقد هویت و نوسازی ناوگان مسافربری دریایی در حال پیگیری است.

عملیات موفق پهلودهی سکوی حفاری در مجتمع بندری پارس عسلویه

مدیر اداره بنادر و دریانوردی عسلویه گفت: با همت راهنمایان مجرب و یدک کش‌های سازمان بنادر و دریانوردی، یکی از بزرگترین سکوهای حفاری در مجتمع بندری پارس در عسلویه پهلودهی شد.

فاز نخست طرح توسعه بندر کنگان نیمه دوم امسال بهره‌برداری می‌شود

رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان، گفت: پیشرفت فیزیکی فاز نخست طرح توسعه بندر کنگان اکنون به بیش از ۹۵ درصد رسیده و براساس برنامه در نیمه دوم سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

رشد ۸.۱ درصدی عملیات کانتینری در بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از رشد ۸.۱ درصدی عملیات تخلیه‌ و بارگیری کالا و رشد ۸.۳ درصدی عملیات کانتینری در بنادر هرمزگان طی نیمسال نخست ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش ۳ برابری ترانزیت کالا از بندر اقیانوسی چابهار

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین الملل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از افزایش حدود سه برابری ترانزیت کالا از بندر اقیانوسی چابهار در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد.

امدادرسانی به ۳۰ شناور در آب‌های خلیج فارس

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال با امدادرسانی به ۳۰ شناور مضطر ۱۱۸ دریانورد از خطر مرگ نجات یافتند.