شناسهٔ خبر: 147892 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ساخت و توسعه راه های روستایی استان خبر داد؛

شاخص بهره‌مندی روستاهای کردستان از راه آسفالته به ۷۷ درصد افزایش یافت

کردستان رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در سال گذشته شاخص بهره مندی روستاهای استان از راه آسفالته ۷۰.۴ بود که در سال جاری ۷ درصد افزایش پیدا کرد و به ۷۷.۴ درصد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) حسن شهبازی رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار کرد: از ابتدای سال تا ۱۵ مهرماه، ۷۵ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۲۸۵ میلیارد تومان در سطح استان آسفالت شد. 

شهبازی با بیان اینکه این میزان راه مربوط به آسفالت جاده ورودی ۵۶ روستای استان بود، خاطرنشان کرد: اکنون بیش از ۶ هزار و ۴۲۸ خانوار از این میزان راه آسفالته بهره‌مند شده اند. 

وی با اشاره به شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از راه آسفالته گفت: در سال قبل این شاخص در استان ۷۰.۴ بود که اکنون با آسفالت ۷۵ کیلومتر دیگر این شاخص ۷ درصد افزایش پیدا کرد و به ۷۷.۴ درصد رسید. 

شهبازی میانگین شاخص بهره مندی روستاها از راه آسفالته در کشور را ۸۴ درصد خواند و افزود: با وجود اینکه از میانگین کشوری عقب هستیم اما تلاش‌های بی‌وقفه در این زمینه در حال انجام است و سال گذشته در زمینه آسفالت راه روستایی، رتبه برتر کشوری را کسب کردیم. 

رئیس اداره ساخت و توسعه راههای روستایی کردستان اذعان کرد: اگر شرایط جوی در سطح استان فراهم باشد تا پایان فصل عمرانی امسال میزان آسفالت راه روستایی طی سال ۱۴۰۲ به ۱۰۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت. 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اولویت سازمان راهداری آسفالت راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار است، اضافه کرد: اکنون از تعداد ۱۷۸۵ روستای سطح استان هزار و ۱۴۰۵ روستا بالای ۲۰ خانوار است و تاکنون راه روستایی ۱۰۸۸ مورد آن آسفالت شده است. 

شهبازی در پایان با اعلام اینکه راه ۳۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد آسفالت است، گفت: راه روستایی این تعداد هزار و ۴۲۸ کیلومتر است که بر اساس نرخ سال جاری برای هر کیلومتر آسفالت ۸ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.