شناسهٔ خبر: 147923 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی همدان:

فضای ورزشی مناسب در طراحی‌های پروژه نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است

ورزشی مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: در راستای تامین سرانه‌های ورزشی در سطح شهرها، در طرح‌های تفکیکی نهضت ملی مسکن به تناسب تامین اراضی، فضای ورزشی در نقشه‌های تفکیکی جانمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، مجید صالحی امیر مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های برنامه‌ریزان و مدیران شهری، نحوه توزیع و تخصیص منابع و خدمات شهری به صورت عادلانه در سطح مناطق مختلف شهر برحسب نیازهای جامعه شهری است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی همدان ادامه داد: توزیع بهینه خدمات، ارتباط مستقیمی با برنامه ریزی کاربری اراضی دارد.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز توجه زیادی به تخصیص سرانه‌های عمومی شده و بخش قابل توجهی از اراضی به این امر اختصاص یافت، گفت: سرانه فضاهای ورزشی در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های استان به تناسب اراضی تامین شده متفاوت است.

صالحی امیر ادامه داد: تعیین کاربری‌های ورزشی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن با توجه به ضوابط و مقررات شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، از جمله شعاع دسترسی کاربری‌ها و حداکثر جمعیت تحت پوشش انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: با تاوجه به این موضوع، تا کنون در پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهرهای همدان و ملایر طرح متناسب با تخصیص سرانه ورزشی مورد نیاز تهیه شده است.