شناسهٔ خبر: 147958 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی امسال؛

ارزش اراضی رفع تصرف شده در آذربایجان‌غربی از ۷ هزار میلیارد ریال فراتر رفت

دکتر حمزه لو فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده در این استان به همت یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی طی امسال ۷ هزار و ۳۷۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سرهنگ علیرضا صفرپور فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، گفت: با این آمار ۳۱۱ هزار و ۲۱۷ مترمربع از اراضی ملی و دولتی طی امسال در این استان در قالب ۱۸۲ پرونده فوری شناسایی و رفع تصرف شد.

وی با اشاره به روند اجرای آمار اجرای احکام قضایی نیز، ادامه داد: در این مدت برای ۲۲۹ هزار و ۹۶ مترمربع از اراضی تصرفی نیز در قالب ۲۲ مورد حکم رفع تصرف صادر شده است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: ارزش ریالی احکام رفع تصرف شده ۹۲۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برآوره شده است.

صفرپور اظهار کرد: جلوگیری از هرگونه اخلال، تصرف، تجاوز، ایجاد مزاحمت، ممانعت از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی و دولتی و برخورد با متخلفان و زمین خواران و معرفی آنها به مراجع قضایی از وظایف مهم این یگان است.

وی یادآور شد: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن آذربایجان‌غربی از سال ۱۳۹۵ در ۱۴ شهرستان تشکیل شده و سامانه ارتباط مردمی ۱۶۵۶ آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی از تخلفات، تعرض و تصرف اراضی ملی و دولتی است.