شناسهٔ خبر: 147991 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۲۸۵ میلیارد ریالی در بافت‌های ناکارآمد ۴ شهر استان اردبیل

نشست مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ضمن تقدیر از تلاش‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در زمینه حمایت از اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری، گفت: در چهار شهر اردبیل، مشکین شهر، پارس‌آباد و خلخال شامل ۱۱ محله ۲۸۵ میلیارد ریال بر اساس مبلغ قرارداد برای پروژه‌های محلات هدف هزینه شده است و معادل ۳۳۷ میلیارد ریال قیر رایگان طی سال‌های ۱۴۰۰ و۱۴۰۱ به استان اختصاص داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، شهردار اردبیل با حضور در دفتر محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با او دیدار و گفت و گو کرد و در این دیدار گفت: در حال حاضر ۱۲ پروژه بازآفرینی شهر در حال اجراست که در محلات  هدف مصوب مختلف شهر اردبیل عملیاتی می‌شوند.

در این جلسه ابتدا آئینی در خصوص اقدامات ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل در محلات هدف در طول برنامه ششم توسعه توضیحاتی ارایه کرد و گفت: تعداد ۴ شهر و ۱۳ محله با ۱۳۸ اقدام با اعتبار بالغ بر ۳۱۱ میلیارد ریال گزارش عملکرد اعضای ستاد به دبیرخانه ستاد ملی ارسال شده است که از این میزان سهم شهرداری‌ها ۱۸۳ میلیارد ریال و سهم دستگاه‌های عضو ستاد ۱۲۸ میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه با اشاره به حمایت اهرمی شرکت بازآفرینی شهری ایران از برنامه مصوب استان اردبیل در این باره گفت: در چهار شهر اردبیل، مشکین شهر، پارس‌آباد و خلخال شامل ۱۱ محله ۲۸۵ میلیارد ریال بر اساس مبلغ قرارداد برای پروژه‌های محلات هدف هزینه شده است و معادل ۳۳۷ میلیارد ریال قیر رایگان طی سال‌های ۱۴۰۰  و۱۴۰۱ به استان اختصاص داده شده است  و از تلاش‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در جذب این منابع و تحقق پروژه‌های مورد نظر تقدیر می کنیم.

محمود صفری شهردار اردبیل نیز با اشاره به گام بزرگ مدیریت شهری در راستای بازآفرینی شهری و تحقق وعده‌ها اظهارکرد: ۵۰ میلیارد تومان برای بازآفرینی شهری اختصاص یافته است که از این محل شاهد اجرای ۱۲ پروژه بازآفرینی در اردبیل هستیم.

وی با اشاره به دستاوردهای اجلاس ملی معماری و شهرسازی و اختصاص اعتبارات لازم برای پروژه‌های بازآفرینی شهری در اردبیل خاطرنشان کرد: در برگزاری اجلاس ملی معماری و شهرسازی به میزبانی اردبیل خواستار اختصاص اعتبار به پروژه‌های بازآفرینی شدیم.

شهردار اردبیل افزود: با پیگیری‌ها و مساعدت شرکت بازآفرینی شهری ایران ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و تداوم پروژه‌های بازآفرینی شهری در اردبیل اختصاص یافت.

صفری با اشاره به اینکه بازآفرینی بافت فرسوده، گامی برای توسعه پایدار شهری است، ادامه داد: با میزبانی برای ششمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‌شهرها موفق به جذب این اعتبار شدیم، البته قطعاً این رقم برای تداوم و اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری کفایت نخواهد کرد و شهرداری همواره تزریق اعتبار به پروژه‌ها را در دستور کار دارد.

شهردار اردبیل از اجرا یا تداوم ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری خبر داد و تصریح کرد: احداث پارک ۶ هکتاری میراشرف، احداث خانه محله و تکمیل خانه سلامت در گلمغان، احداث زمین چمن مصنوعی فوتبال و احداث مجموعه سالن ورزشی در محله ایران‌آباد و همچنین ایجاد راه دسترسی و بهسازی معابر محله ایران‌آباد از جمله پروژه‌های بازآفرینی شهری است.

صفری بیان کرد: احداث کلانتری ۱۶ در محله گلمغان توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و همچنین طرح و اجرای کف‌سازی و جداره‌سازی محله معمار از دیگر برنامه‌ها بود که هر دو پروژه در حال حاضر به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی تمامی پروژه‌های بازآفرینی شهری مطلوب است، تصریح کرد: عملیات عمرانی در هیچ پروژه‌ای در این زمینه تعطیل نیست. تمام تلاش شهرداری و مجموعه شورای اسلامی شهر توسعه شهر اردبیل در تمامی ابعاد و ایجاد زیرساخت‌های شهری برای رفاه حال شهروندان و افزایش روحیه نشاط است.