شناسهٔ خبر: 148041 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

واگذاری ۳۱۵ هکتار زمین به بنیاد مسکن در استان آذربایجان غربی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۳۱۵ هکتار زمین توسط این اداره کل تامین و در راستای توسعه طرح‌های نهضت ملی مسکن در روستاها، به بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی واگذار شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان‌غربی)، سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان‌غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با این آمار اراضی مورد نیاز برای توسعه مسکن روستایی تامین شده و در حال حاضر این اراضی قابلیت بارگزاری و ساخت ۳۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی را دارد.

وی ادامه داد: همچنین ۴۵۱ هکتار زمین برای طرح‌های هادی بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی در کارگروه زیربنایی استان  واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت:  در صورت شناسایی و اعلام نیاز، اراضی مورد نیاز در کوتاهترین زمان ممکن تامین و آماده اجرای طرح نهضت ملی مسکن می‌گردد.

حمزه‌لو افزود: در بخش تامین اراضی و بر اساس آمارهای موجود تاکنون ۴۳۰ هکتار زمین نیز توسط منابع طبیعی آذربایجان‌غربی به بنیاد مسکن واگذار شده است تا طرح‌های مسکن به سهولت اجرایی گردد.

وی تاکید کدد: برنامه چهارساله مسکن روستایی در آذربایجان‌غربی ساخت ۵۲ هزار واحد مسکونی در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن است.