شناسهٔ خبر: 148044 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان برای اجرای طرح‌های راه و شهرسازی

دکتر حمزه لو مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: نخبگان سرمایه‌های اجتماعی هستند و آمادگی داریم از ظرفیت‌های این بخش در اجرای طرح‌های راه و شهرسازی نهایت بهره‌برداری صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان‌غربی)، سید محسن حمزه‌لو مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در نشست هم اندیشی شبکه همراهان مردمی وزارت راه و شهرسازی در آذربایجان‌غربی، گفت: ظرفیت‌های مردمی به خصوص نخبگان، در پیشبرد اهداف راه و شهرسازی بسیار موثر بوده و می‌تواند زمینه توسعه بیش از پیش استان را فراهم کند.

وی از ایمن سازی و تدوام عملیات راهداری در مسیر های استان خبر داد و افزود: بر اساس آمارهای موجود ۶۰ درصد ترانزیت زمینی کشور از ذربایجان‌غربی انجام می‌گیرد. 

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: استان آذربایجان غربی با توجه به سیاست‌های دولت در حوزه توسعه ترانزیت کالا و همچنین توسعه پایانه‌های مرزی در اولویت بوده و در ۴۰ پروژه راهسازی همکاران ما در حال فعالیت هستند. 

وی افزود: ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اتمام این پروژها اعتبار هزینه می‌شود و حدود ۴۷۰ کیلومتر مسیر در آذربایجان‌غربی در دست اجراست و حدود ۳۶۰ کیلومتر مسیر در دست مطالعه برای احداث و توسعه است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان، تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در پایانه‌های مرزی یکی از اولویت‌های این مجموعه است، چرا که حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر کشور از طریق پایانه‌های مرزی استان یعنی یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور انجام می‌شود.

 حمزه‌لو افزود: توسعه زیرساخت‌های استان متناسب با ظرفیت‌های موجود موجب رونق و توسعه آذربایجان‌غربی شده و باید به این بخش توجه ویژه شود تا زیرساخت‌های استان بیش از پیش توسعه یابند.

وی با اشاره به بخش مسکن، خاطر نشان کرد: در بخش مسکن نیز طرح‌های نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف ساخت بوده و برای ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی زمین تامین شده است و مشکلی از بابت تامین اراضی وجود ندارد. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بیان‌کرد: در حوزه تامین اراضی و اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن آذربایجان‌غربی جزو استان‌های برتر کشور بوده و تلاش‌های جهادی و شبانه‌روزی با قوت ادامه دارد.

حمزه‌لو افزود: توسعه زیر ساخت‌های مسکن ارزان در قالب شهرک سازی و توسعه شهرک‌ها از برنامه‌های مهم دولت بوده و از ابتدای کار دولت فعالیت‌های مناسب و قابل توجهی در آذربایجان‌غربی انجام شده است.

 وی ادامه داد: در بخش شهرک سازی ۳ هزار و ۸۶ هکتار زمین در هفت شهر  آذربایجان‌غربی در دست مطالعه و امکان سنجی برای شهرک سازی است و روند ایجاد شهرک‌های جدید مسکن تسریع می‌یابد. 

 وی اضافه کرد: مسکن روستایی از دیگر موارد قابل توجه بوده که این مساله نیز با جدیت در مراحل مختلف اجرایی قرار دارد.