شناسهٔ خبر: 14809 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار قم در حاشیه هشتمین نشست ستاد ملی بازآفرینی مطرح کرد؛

تاکید بر اتصال شهرهای استان قم با حمل و نقل ریل‌پایه/ بررسی راهکارهای توسعه استان قم/ ارائه مشوق‌های جدید برای جلب بخش‌خصوص

جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف احیاء، بهسازی و نوسازی شهری استاندار قم با اشاره به تأکید وزیر راه و شهرسازی بر حمل و نقل «ریل‌پایه» برای این استان گفت: از طرح‌هایی که به این منظور مد‌نظر ماست اتصال ریلی شهرهای استان قم به همدیگر است که به عنوان یکی از راهکارهای توسعه همه جانبه در استان قم، پیگیر آن هستیم و باید هرچه زودتر مطالعات طرح آغاز شود.

سید مهدی صادقی، استاندار قم در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: پروژه قطار سریع‌السیر قم - تهران - اصفهان، اجرای طرح کمربند ریلی که راه‌‌های مواصلاتی با جنوب و جنوب شرقی کشور را دربر می‌گیرد و ایجاد شرایط حمل و نقل ترکیبی در ایستگاه راه‌آهن قم از جمله مواردی است که در همین زمینه مدنظر قرار داده‌ایم و همه این موارد در توسعه استان اهمیت تأثیرگذاری دارد.

وی ادامه داد: اتصال ریلی شهرهای استان هم یکی از این طرح‌هاست که هرچه سریع‌تر باید مطالعات آن آغاز شود.

استاندار قم در خصوص جلسه ستاد ملی بازآفرینی قم هم ضمن ابراز رضایتمندی از نتایج جلسه گفت: در این جلسه کلیات گزارشی که ارائه شد مورد موافقت قرار گرفت.

وی اضافه کرد: چنانچه همت ویژه‌ای صرف شود و زمینه برای مشارکت همه بخش‌ها در بازسازی بافت‌های فرسوده فراهم شود قطعا وضعیت بافت فرسوده قم تغییر می‌کند و ان‌شاء‌الله به وضعیت قابل قبولی می‌رسد.

صادقی تأکید کرد: خوشبختانه طرح، برنامه و مصوبات لازم موجود است و تنها باید همتی همه جانبه در این باره در تمامی سطوح‌ وجود داشته‌باشد.

وی افزود: باید زمینه حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را ایجاد کنیم و مشوق‌هایی را برای این منظور به‌کار گیریم.

وزیر راه و شهرسازی در هشتمین نشست ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف احیاء، بهسازی و نوسازی شهری که به موضوع بررسی بافت‌های نابسامان شهری استان قم اختصاص داشت، بر ضرورت توجه به حمل و نقل «ریل پایه» در راستای توسعه استان قم تأکید کرد./

نظر شما