شناسهٔ خبر: 148091 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برای مقابله با سرقت و افزایش ایمنی انجام شد؛

جایگزینی تابلوهای کامپوزیتی با تابلوهای فلزی در محورهای مواصلاتی استان اصفهان

جایگزینی تابلو های کامپوزیتی با تابلو های فلزی در حوزه استحفاظی راههای استان اصفهان سرپرست اداره ایمنی راه‌ و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان از طرح جایگزینی علائم و تابلوهای فلزی جاده ای با تابلوهای کامپوزیتی در حوزه استحفاظی راه‌های استان اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان اصفهان)، محمدحسن محمدزمانی، سرپرست اداره ایمنی راه‌ و حریم اداره‌کل گفت: یکی از اصلی‌ترین ابزار هدایت کاربران جاده‌ای علائم عمودی و تابلوهای ایمنی است که متأسفانه در سال‌های گذشته پدیده سرقت این ابزار باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای راهداران و کاربران جاده‌ای شده است که به منظور حل این مشکل تابلوهای کامپوزیتی جایگزین تابلوهای فلزی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای نگهداری جاده‌ها به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان رفتیم تا با هوشمندسازی و ارتقاء بهره‌وری از سرقت تابلوها جلوگیری شود، افزود: این شرکت تابلوها و علایم راهنمایی و رانندگی را با کامپوزیت تولید کرده و کامپوزیت ظرفیت بهره‌برداری را برای سارقان ندارد و از جنس الیافی است که با چسب چسبانده شده‌است.

محمدحسن محمدزمانی گفت: یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های ما در راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای حفظ بیت‌المال است که در همین راستا و در سال جاری بیش از ۱۶ هزار عدد تابلو راهنمائی کامپوزیتی خریداری و عملیات نصب آن آغاز شده‌است و امید داریم با نصب این تعداد تابلو در محورهای پایلوت طرح، دیگر شاهد کسور تابلو بعنوان مهم‌ترین ابزار هدایت کاربران و زبان گویای جاده‌ها نباشیم.

محمدزمانی خاطر نشان کرد: تابلوهای کامپوزیت بعد از یک دهه مجدداً در سطح راه‌های استان اصفهان نصب می‌شود ضمن اینکه این تابلوها باید مقاوم و انعطاف‌پذیر باشند و حرکت اضافی نداشته باشد.

سرپرست اداره ایمنی راه‌ و حریم اداره‌کل بیان کرد: در این زمینه ۱۰۰۰ عددبال کبوتری، بیش از ۱۰۰۰ عدد خطرنمای پل و ۱۴۰۰۰ عدد مسیرنما امسال خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال تامین و جایگزینی ۱۶۰۰۰ عدد تابلو سرقت شده را با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال تا پایان سال اجرا می‌شود که امیدواریم با این کار بحث سرقت تابلوها تمام شود و ایمنی راه‌های ارتباطی را بهبود بخشیم.