شناسهٔ خبر: 148138 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تامین ۲ برابری زمین برای تولید مسکن شهری در آذربایجان‌غربی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی در سطح استان تامین و در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت شده و با این آمار در حال حاضر این استان ۲ برابر سهمیه تولید مسکن شهری نهضت ملی مسکن تامین زمین کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در حاشیه نشست تخصصی نهضت ملی مسکن در دیدار با ارسلان مالکی معاون وزیر و رییس سازمان ملی زمین و مسکن کشور، اظهار داشت: در بخش روستایی نیز سهمیه استان ساخت ۵۲ هزار واحد مسکونی است و در این بخش نیز ۳۱۵ هکتار زمین تحویل بنیاد مسکن شده و ۴۸۰ نیز در مرحله واگذاری بوده و مشکلی از بابت تامین اراضی وجود ندارد.

وی گفت: در صورت شناسایی و اعلام نیاز، اراضی مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها تامین می‌گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه توسعه شهر جدید گلمان نیز با جدیت دنبال می‌شود، اظهار داشت: سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی با مشارکت قرارگاه امام‌ حسن مجتبی (ع) در شهر جدید گلمان ارومیه ساخته و تحویل متقاضیان می‌شود. 

حمزه‌لو گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار نفر جمعیت در قالب سه هزار و ۳۰۰ خانوار در شهر جدید گلمان ارومیه ساکن هستند.

وی بیان کرد: شهر جدید گلمان ظرفیت ۱۸۰ هزار نفر جمعیت را دارد و مشکلی از نظر واگذاری اراضی و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این منطقه وجود ندارد.