شناسهٔ خبر: 148154 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قبل از شروع بارش ها انجام می شود؛

لایروبی دهانه پل‌ها در حوزه راه‌های دیهوک خراسان جنوبی

تنقیه دهانه پل خراسان جنوبی.jpg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیهوک از آغاز عملیات تنقیه و لایروبی پل های حوزه استحفاضی قبل از شروع بارش های پاییزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، احمد آخوندی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیهوک بیان کرد: باتوجه به فرارسیدن فصل پاییز و نزدیک بودن بارشها ، عملیات تنظیم بستر رودخانه ها تنقیه دهانه پلها ، اصلاح دیوارهای هدایت آب و لایروبی آبروهای کوچک و بزرگ سطح حوزه استحفاظی این بخش از محور دیهوک - راور آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

آخوندی افزود: امیدواریم قبل از آغاز بارندگی‌های سال جدید همه‌ آبروهای حوزه‌ استحفاظی تنقیه و لایه روبی شوند.

آخوندی خاطر نشان کرد: پل‌ها و ابنیه فنی راه‌ها از نظر نگهداری حساسیت زیادی دارند و بی‌توجهی به آن خسارات فراوانی را به‌دنبال خواهد داشت که به همین خاطرهمه‌ ساله با انجام فعالیت‌های پیشگیرانه و حفاظتی از جمله لایروبی و تنقیه پل‌ها تلاش می‌شود تا در زمان بارندگی و سیلاب از هرگونه انسداد مسیرهای ارتباطی جلوگیری شده و زمینه تردد روان برای کاربران جاده‌ای فراهم شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیهوک تاکید کرد: نگهداری مستمر برای بررسی وضعیت پل‌ها و ابنیه فنی واقع در جاده‌ها و بازرسی فنی منظم پل‌ها برای جلوگیری از بحران‌های احتمالی از جمله مسائل مهم در حوزه مدیریت یکپارچه پل‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود.