شناسهٔ خبر: 148164 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری همدان خبر داد؛

خط کشی ۲ هزار ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های همدان

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از خط کشی ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر در محورهای استان همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (همدان) مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: به منظور ارتقاء ایمنی محورهای مواصلاتی از ابتدای سال جاری عملیات خط کشی و احیای خط ۳ هزار کیلومتر از راه های اصلی،فرعی و روستایی استان همدان توسط ۵ اکیپ خط کشی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

آهکی افزود: در طی ۷ ماهه گذشته  ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راههای استان توسط ۴ اکیپ پیمانی و یک اکیپ امانی به صورت سه خطه، خط کشی شده است و این عملیات تا پایان سال جاری در صورت مساعد بودن شرایط جوی نیز ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: خط کشی در راهها بخصوص در هوای مه آلود و شب نقش موثری در ارتقاء ایمنی،تعیین کننده حد و مرز مسیرهای عبوری و... را دارد و با توجه به افزایش ایمنی در محورهای شریانی،اصلی،فرعی و روستایی، عملیات خط کشی در راههای شریانی و اصلی به صورت سه خطه است.

آهکی درپایان یادآور شد: استان همدان در ایام تعطیلات نوروزی رتبه دوم کشوری در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای و در ایام اربعین با توجه به افزایش ترددها نسبت به مدت مشابه پارسال رتبه سوم و در طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نیز رتبه دوم کشوری را در کاهش تصادفات و مصدومین جاده‌ای کسب کرده است.