شناسهٔ خبر: 148175 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پلمب ۳۵ مشاور املاک متخلف در سیستان و بلوچستان

عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از استمرار بازرسی از بنگاه های مشاور املاک در سطح استان و پلمب ۳۵ واحد صنفی متخلف طی این بازرسی ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری گفت: اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از تیرماه سال جاری همزمان با فصل جابجایی مستاجران با همکاری دادستانی،استانداری، اداره کل صمت، اتحادیه مشاورین املاک، تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی نسبت به ساماندهی مشاورین املاک و کنترل بازار خارج از شبکه اقدام به بازدید و سرکشی روزانه دارد.

وی ادامه داد: در این راستا تاکنون ۳۸۸ بازدید از سطح بنگاههای مشارور املاک سطح استان انجام شد که ماحصل این اقدامات پلمب ۳۵ بنگاه غیرمجاز و معرفی به تعزیرات حکومتی ۱۲۲ بنگاه دیگر به دلیل تعدد تخلفات بود.

مدیر راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بازرسی و نظارت بر فعالیت تمام بنگاه‌های مشاور املاک با جدیت ادامه دارد تا روند عملکرد فعالیت این بخش ساماندهی شود.

اکبری افزود: به تمامی مشاورین املاک اخطار داده ایم اگر قوانین صنفی را رعایت نکنند بدون هیچ اغماضی بر اساس قانون با آنها برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به سامانه ملی املاک و اسکان گفت: با راه‌اندازی این سامانه، مالک و مستاجر بدون مراجعه به بنگاه و در یک روند کاملاً شفاف و قانونی و تنها با درج اطلاعات خود در سامانه می‌توانند نسبت به ثبت قراردادهای خود و دریافت کد رهگیری به صورت قانونی و رایگان اقدام کنند.

مدیر راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تعداد بنگاههای مشاور املاک این استان را یک هزار و ۳۶ بنگاه ذکر کرد و گفت: واحدهای مشاوره املاک باید ضمن داشتن مجوز فعالیت صنفی، نصب نرخ نامه در معرض دید مشتریان، اخذ درست و قانونی حق کمیسیون املاک و اعطای کد رهگیری بدون دریافت وجه به متقاضیان را در دستور کار خود قرار دهند تا مشمول جریمه بازرسان نشوند.