شناسهٔ خبر: 148258 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همکاری راهداری چهارمحال و بختیاری با کمیته امداد امام خمینی(ره) در خدمت رسانی به محرومان

همکاری اداره‌کل راهداری با کمیته امداد امام خمینی(ره) در خدمات رسانی به محرومان جلسه تعاملی این اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با کمیته امداد امام خمینی(ره ) برگزار و تصمیم بر آن شد که اموال مازاد و اسقاطی این اداره کل به اداره کل کمیته امداد واگذار شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری)، ماه گذشته جلسه تعاملی بین مسئولان این اداره کل و مسئولان اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره ) برگزار و تصمیم بر آن شد که اموال مازاد و اسقاطی این اداره کل به اداره کل کمیته امداد واگذار شود.

روح الله غلامی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صبح امروز در جلسه تعاملی با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) بابیان اینکه این اداره‌کل با انجام کارهای خیر در حوزه‌های مختلف آموزش، اشتغال، ازدواج، مسکن و ... نمونه‌ای از یک دولت کوچک شده است، گفت: سعی داریم تعاملات این اداره‌کل با کمیته امداد امام خمینی ادامه دار باشد تا شاهد ارائه خدمات بیشتری به ایتام و نیازمندان باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: فعالیت‌های این اداره با توجه به وسعت جغرافیایی هر استان و پراکندگی جمعیت آن انجام می‌شود که ۷۰ نوع خدمات در بستر این اداره به هم استانی‌ها در ۲ حوزه حمل و نقل و زیرساخت داده می‌شود.

وی به اهداف این اداره‌کل اشاره کرد و افزود: دوسوم راه‌های استان راه‌های روستایی هستند که ساخت و نگهداری آن‌ها برعهده اداره است که از مجموع ۲۲ کیلومتر راهی که سال ۱۴۰۰ تحویل گرفتیم ۹۱ کیلومتر آن در سال ۱۴۰۱ روکش آسفالت شد و هدفمان برای سال ۱۴۰۲ دوبرابر شدن رقم آسفالت شده سال گذشته است.

غلامی اظهار کرد: ارائه خدمات در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر حوزه دیگر از این اداره‌کل است که به کمک بخش خصوصی خدمات شایانی در برنامه‌های مختلف داریم از جمله این برنامه‌ها ارائه خدمات در حماسه اربعین است که قرارگاه کشوری برای آن تاسیس شده که استان نیز سهم قابل توجهی در این قرارگاه دارد.

وی در پایان به ایمن سازی جاده‌ای با هدف کاهش تصادفات اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰، ۵۸۰ کیلومتر در سطح محورهای استان خط‌کشی انجام شده بود که این رقم سال گذشته به یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر رسید و هدف ما در سال جاری انجام این عملیات در سطح دوبرابری رقم سال گذشته است که در ۶ ماهه نخست سال یک هزار و ۱۵۰ کیلومتر از این مقدار خط‌کشی شده است.

جاسم محمدی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری از فروش این اموال خبر داد و افزود: اموال دریافت شده از این اداره‌کل با قیمت خوبی به فروش رفت و به همراه مبالغی که از خیران جمع‌آوری شده بود به صورت تسهیلات در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با ادامه دار بودن این تعامل با اداره‌کل راهدای و حمل و نقل جاده‌ای و دوام خدمت‌رسانی این اداره سبب می‌شود اتفاقات بهتری در این زمینه رقم بزنیم چراکه طبق آیات و روایت ثواب کار قرض‌الحسنه ۱۸ برابر صدقه دادن است.

محمدی با دعوت کارمندان این اداره‌کل برای شرکت در طرح محسنین، بیان داشت: مبلغی که در کشور به هر فرزند یتیم پرداخت می‌شود ۸۵۰ هزار تومان است که این رقم در استان به لطف خیران یک میلیون و ۵۰۰ شده است که حامیان به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان در پایان گفت: ۷ هزار و ۶۰۰ فرزند یتیم در استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند که به لطف خیران توانستیم شرایط خوبی برای آنان فراهم کنیم.

قابل ذکر است که در پایان این جلسه از مدیرکل‌، معاونان و کارمندان این اداره‌کل بابت همکاری در کار خیر و خداپسندانه با اداره‌کل کمیته امام خمینی(ره) تقدیر و تشکر شد.