شناسهٔ خبر: 148265 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست تخصصی مدیران کل راه و شَهرسازی استان‌ها؛

طرح شهرک پردیس زندگی یزد به عنوان اولین شهرک مسکونی نهضت ملی مسکن ارائه شد

021.jpg طرح شهرک پردیس زندگی یزد در دومین روز از نشست تخصصی طرح نهضت ملی مسکن که با حضور مدیران کل و معاونین راه و شهرسازی سراسر کشور برگزار شد، مورد ارزیابی قرار گرفت.

بنابرگزارش پایگاه خبر وزارت راه و شهرسازی(یزد)، رضا خسروآبادی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان یزد گفت: در دومین روز از نشست تخصصی طرح نهضت ملی مسکن که با حضور مدیران کل و معاونین راه و شهرسازی سراسر کشور برگزار شده بود طرح شهرک پردیس زندگی یزد به عنوان اول شهرک در طرح نهضت ملی مسکن و اولین نمونه عملکردی با الگوی ایرانی-اسلامی در کشور ارائه شد.

وی ادامه داد: این طرح به عنوان اولین تجربه ارائه شد و در این ارائه مراحل انجام و اخذ پروانه شهرک برای حاضرین تشریح و توضیح داده شد.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی یزد ادامه داد: ویژگی‌های مکان یابی، مراحل اخذ پروانه، مجموعه مصوبات و اقداماتی که در این طرح انجام گرفته و همچنین ویژگی‌های معماری منطبق بر اقلیم و معماری بومی نیز برای حاضرین در این نشست تخصصی تشریح شد.

خسرآبادی در انتها افزود:این شهرک مسکونی قابلیت ساخت حدود ۷۰۰۰ منزل ویلایی تک طبقه را دارد که بخشی از اراضی اهدایی در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز در این شهرک به متقاضیان اختصاص داده شده است.