شناسهٔ خبر: 148275 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تقدیر مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از اداره کل راه و شهرسازی استان همدان

جلسه مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست تخصصی طرح نهضت ملی مسکن از اداره کل راه و شهرسازی استان همدان به جهت تصویب ضوابط تشویقی مناطق بازآفرینی شهری استان تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی (همدان)؛ نشست تخصصی طرح نهضت ملی مسکن و بازآفرینی شهری ایران به ریاست جناب آقای دکتر بذرپاش  مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و با حضور معاونین محترم وزیر و مدیران کل راه و شهرسازی استان های کشور برگزار شد.

در طی این نشست آئینی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از استاندار همدان، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان، معاونت شهرسازی و معماری اداره کل و معاونت مسکن و ساختمان و رییس اداره بازآفرینی شهری اداره کل در خصوص اهتمام ویژه در تصویب ضوابط تشویقی مناطق بازآفرینی شهری استان همدان تقدیر و قدردانی ویژه کرد.

وی ضمن اشاره به تصویب ضوابط تشویقی و محرک در مناطق بازآفرینی استان همدان در جهت مردمی سازی ساخت مسکن و جذب سرمایه سازندگان مسکن و انعقاد تفاهمنامه همکاری با شهرداران شهر های سراسر استان همدان عنوان کرد: از مسائل مهم و نیروی محرکه در بازسازی و نوسازی بافت فرسوده و مردمی سازی ساخت مسکن و جذب سرمایه تصویب ضوابط تشویقی بافت های فرسوده است و استان همدان در این خصوص استان‌ پیشتاز در کشور است که با تصویب ضوابط اعلامی شورای عالی معماری و شهرسازی در کمیسیون ماده ۵ استان گام بزرگی جهت ترغیب سازندگان و رشد ساخت و ساز در استان همدان برداشته شده است.

آیینی اضافه کرد: ایجاد رونق در مناطق بازآفرینی شهری کمک شایانی جهت ایمن سازی و مدیریت بحران  در زمان وقوع حوادث تلخ بالاخص مخاطرات طبیعی چون زلزله خواهد کرد و با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها و خدمات زیربنایی و روبنایی در این مناطق، هزینه کمتری هم به مالکان و هم به متقاضیان واقعی مسکن تحمیل خواهد شد و همچنین ظرفیت مناسبی برای تحقق هدف دولت در خصوص ساخت ۴ میلیون مسکن ایجاد خواهد شد.

شایان ذکر است ضوابط تشویقی شهرسازانه متضمن ساخت مسکن و نوسازی مناطق بازآفرینی شهری استان همدان پس از برگزاری تعداد ۵۹ جلسه کارشناسی در کمیته های فنی و کمیسیون ماده ۵ استان به ریاست استاندار همدان به تصویب رسیده است.