شناسهٔ خبر: 148287 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

برگزاری دوره استانداردسازی خلبانان ارزیاب سازمان هواپیمایی کشوری برای نخستین بار در ایران

جلسه نخستین دوره استانداردسازی خلبانان ارزیاب سازمان هواپیمایی کشوری به منظور ارتقا، استانداردسازی و یکنواختی در فرایند ارزیابی خلبانان کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، نخستین دوره استانداردسازی خلبانان ارزیاب سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد.

مطابق الزامات سازمان هواپیمایی کشوری جهانی (ایکائو) و مقررات دفتر گواهینامه های پرسنل هوانوردی استانداردسازی خلبانان ارزیاب سازمان هواپیمایی کشوری الزامی است و تمامی خلبانان ارزیاب این سازمان ملزم به گذراندن دوره مذکور هستند.

با توجه به اینکه خلبانان یکی از اصلی ترین عوامل ورود استانداردهای ایمنی به صنعت هوانوردی کشور بوده و نقش مهمی در ایمنی پروازها برعهده دارند، بنابراین ضروری است از دانش کافی در نحوه ارزیابی  استاندارد، خلبانان و رعایت الزامات مقرراتی سازمان هواپیمایی کشوری برخوردار شوند.

همچنین این دوره به منظور ارتقا، استانداردسازی و یکنواختی در فرایند ارزیابی خلبانان کشور حائز اهمیت است و نقش مهمی در توسعه دانش، مهارت و فرهنگ ایمنی خلبانان خواهد داشت.

براساس این گزارش، مطابق با مقررات  سازمان هواپیمایی کشوری این دوره برای تمامی افرادی که متقاضی دریافت گواهینامه خلبان ارزیاب و یا تمدید آن هستند، الزامی است.

گفتنی است؛ دوره اول استانداردسازی خلبانان ارزیاب سازمان هواپیمایی کشوری به مدت ۱۶ ساعت در روزهای یکم و دوم آبان ماه در حال برگزاری است و دوره دوم نیز برای روزهای ۲۹ و ۳۰ آبان برنامه ریزی شده است.