شناسهٔ خبر: 148296 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

اطلس سرمایه‌گذاری در شهرها و شهرک‌های جدید نوار ساحلی جنوب تدوین می‌شود

نشست در نشستی با حضور دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و معاونین حوزه مسکن بر تهیه و تدوین اطلس سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید و شهرک های نوار ساحلی برای برگزاری نخستین همایش تامین مالی مسکن در شهرها و شهرک‌های ساحلی جنوب تاکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست مقدمات برگزاری همایش و رویداد تامین مالی مسکن با نگاه ویژه به تامین مالی شهرهای جدید با حضور روح‌الله اکبری دستیار ویژه راه و شهرسازی در بخش مسکن، محسن احمدی مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی، ایمان اسلامیان دبیر کمیته سرمایه‌گذاری و تامین مالی پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، محمد آیینی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، نوروزی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن، نمایندگانی از بانک مسکن و سایر مجموعه‌های مرتبط برگزار شد.

در این نشست مقرر شد تا ضمن تشکیل دو کارگروه عملی- محتوای و اجرایی، اطلس فرصت‌های سرمایه‌گذاری تهیه، تدوین و در زمان همایش برای معرفی به سرمایه گذاران ارایه شود.

نخستین همایش تامین مالی مسکن در شهرها و شهرک‌های ساحلی مقرر است تا در آذرماه تشکیل شود تا سیاست حاکمیت برای استقرار سکونت و اشتغال در نوار ساحلی جنوب و برای چهار استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان محقق شود.

در همین رابطه، برای سکونت‌پذیری و اجرای طرح‌های توسعه در این مناطق، احداث چندین شهر جدید و شهرک مسکونی در برنامه قرار گرفته است.

به گفته علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، فرآیند مطالعات احداث ۳ شهر جدید تیس، مکران و خلیج‌فارس در نوار ساحلی جنوب و آغاز جمعیت‌پذیری آنها در سال آینده آغاز می‌شود.

همچنین به گفته وی، تدوین بسته‌های تشویقی سرمایه‌گذاری در منطقه مکران در دست مطالعه است.