شناسهٔ خبر: 148317 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

۳۹ نقطه پرتصادف راه‌های گلستان در اولویت امسال برای اصلاح و رفع است

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه ۹۵ نقطه مصوب پرتصادف در طول راه‌های استان وجود دارد، گفت: ۳۹ نقطه از این نقاط در اولویت سال جاری برای رفع و اصلاح قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: این نقاط با اقدامات کوتاه مدت و زودبازده از قبیل آشکارسازی و نصب تابلوهای فسفری و اقدامات مهندسی و تعیین پیمانکاران مرتبط در حال اصلاح و رفع است.

وی هزینه برآورد شده برای رفع و اصلاح این نقاط را ۵۵۰ میلیارد تومان بیان کرد و ادامه داد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده ۶۰ درصد تصادفات استان در ۲۳۰ کیلومتر از مسیر بزرگراهی نوکنده تا جنگل گلستان رخ می‌دهد و بیش از ۹۰ درصد علل آن‌ها خطای انسانی است.

به گفته مصدقی، اصلاح و رفع نقاط پرتصادف راههای استان از وظایف ذاتی اداره کل است اما آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیکی مهمترین عامل موثر در اصلاح رفتارهای ترافیکی کاربران جاده ای است که به کاهش خطرات و تصادفات جاده ای کمک شایان توجهی می‌کند.

وی از مردم و همچنین تمام دستگاه‌ها و نهادهای متولی آموزش و فرهنگ و ائمه جمعه و جماعات خواست که با تنویر افکار عمومی و آموزش و اطلاع رسانی؛ سطح فرهنگ رانندگی کاربران جاده‌ای را ارتقا داده تا شاهد کمترشدن خطرات جاده‌ای باشیم.

طول راه‌های استحفاظی گلستان بالغ بر ۵ هزار و ۲۵۰ کیلومتر می‌شود.