شناسهٔ خبر: 148345 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پاکسازی و تنقیه بیش از ۲۳۰۰ دستگاه پل در حوزه راه‌های لرستان

پاکسازی و تنقیه بیش از ۲۳۰۰ دستگاه پل در حوزه راه‌های لرستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان از پاکسازی و تنقیه بستر دو هزار و ۳۴۵ دستگاه پل بزرگ و کوچک در حوزه راه‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی لرستان، ‌ مرتضی شیروانی اظهار کرد: با هدف پیشگیری از وقوع سیلاب و جلوگیری از وارد شدن صدمات به ابنیه،   قبل از شروع بارندگی‌ها عملیات پاکسازی و لایروبی پل‌ها در محورهای مواصلاتی استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار دستگاه آبرو و پل در محورهاهای استان وجود دارد، افزود: در سال‌جاری نیروهای پر تلاش راهداری اقدام به پاکسازی  و لایروبی ۲۳۴۵ دستگاه پل بزرگ و کوچک نموده‌اند تا مشکلی هنگام بارندگی برای عبور و مرور جاده‌ای رخ ندهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان تصریح کرد: نیروهای راهداری به‌منظور آماده‌باش برای بارندگی‌های احتمالی در پاییز و زمستان امسال، اقداماتی همچون احداث و اصلاح قنوها، تخلیه و پاکسازی کانال‌های هدایت آب، پاکسازی آبروها و پل‌های کوچک، دریواسیون پل‌های بزرگ، تنظیم بستر ورودی و خروجی آبروها، ریزش‌برداری و... در طول محورهای استان انجام داده‌اند.