شناسهٔ خبر: 148349 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۶ ماهه نخست امسال صورت گرفت؛

تجهیز، راه اندازی و بازسازی ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۵۴۰ میلیارد ریال

ماشین الات.jpg رییس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از تعمیر و بازسازی، خرید و تجهیز ماشین آلات راهداری با ۵۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، حسن سپاهی رییس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان این که انجام عملیات راهداری علاوه بر نیروی راهدار باتجربه به ماشین آلات راهداری مجهز نیاز دارد و براین اساس از ابتدای امسال تا پایان شهریور این اداره مبلغ ۵۳۷هزار و ۶۵۰ میلیون ریال در زمینه تعمیر و بازسازی، خرید تجهیزات ماشین آلات راهداری تامین اعتبار شده است. 

وی در ادامه گفت: بازسازی  ۵دستگاه ماشین آلات راهداری و همچنین برنامه ریزی تعمیر راه اندازی سایر ماشین آلات با اعتبار ۳۱۰ میلیارد ریال در حال انجام است. 

رییس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی به ۱۸۰۰ مورد انجام تعمیرات و سرویس ماشین آلات در ۶ ماهه اول امسال اشاره کرد و افزود: بدین منظور  ۱۲۰۰۰ قطعه انواع لوازم یدکی مورد نیازخرید و تعویض شده اند. 

سپاهی در رابطه با خرید تجهیزات مورد نیاز راهداری اظهار کرد: برای خرید یک دستگاه نمک‌پاش و تیغه برف روبی، سه دستگاه فیلتراسیون گازوئیل و خرید تریلر تانکر ۳۳ هزار لیتری همچنین دیگر تجهیزات و ملزومات راهداری از محل اعتبارات ملی ۹۰میلیارد ریال تامین اعتبار شده است. 

هزینه  ۱۰۰میلیارد ریالی برای اقلام مصرفی

رییس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: برای خرید لاستیک ۴۰میلیارد ریال، تامین روغن و سوخت مصرفی ۳۵ میلیارد ریال، خرید تیغه گریدر و سایر اقلام مصرفی ۲۰میلیارد ریال تامین شده است. 

وی در ادامه گفت: تمامی ماشین آلات راهداری مجهز به سامانه‌های ردیاب ماهواره‌ای می‌باشند که عملکردشان از قبیل؛ سرعت، موقعیت، مسیر حرکت، پایش و کنترل آن‌ها در طول شبانه روز امکان‌پذیر است.