شناسهٔ خبر: 148401 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

تدوین اطلس سرمایه‌گذاری در شهرها و شهرک‌های جدید نوار ساحلی جنوب/آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به کشور ارمنستان

ببینید | نشست مقدمات برگزاری همایش و رویداد تامین مالی مسکن در شهرهای جدید و شهرک های نوار ساحلی تدوین اطلس سرمایه‌گذاری در شهرها و شهرک‌های جدید نوار ساحلی جنوب تدوین،آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به کشور ارمنستان، ابلاغ آیین نامه مشارکت در ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی به استان ها، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

در ۵ ماه به اندازه دو سال قبل از آن تسهیلات ساخت مسکن پرداخت شد

وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه نشست هیأت دولت با اشاره به اینکه در ۵ ماه به اندازه دو سال قبل از آن تسهیلات ساخت مسکن پرداخت شده است، تأکید کرد: تکلیف مقرر شده بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن بیش از عملکرد آنها است وعملکرد بانک های خصوصی در نهضت ملی مسکن تقریبا صفر بوده است.

آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به کشور ارمنستان

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به کشور ارمنستان از برنامه دو کشور برای تقویت سطح تجارت، توسعه ترانزیت و حذف مقررات دست و پاگیر موجود در راه توسعه تجارت، خبر داد.

آیین نامه مشارکت در ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی به استان ها ابلاغ شد

وزیر راه و شهرسازی از تدارک ۵۰۰ هزار قطعه زمین در روستاهای سراسر کشور تا پایان سال خبر داد و گفت: ۱۰۵ هزار مسکن مهر تا کنون تکمیل شده است و تعیین تکلیف مابقی آن در دستور کار است.

تدوین اطلس سرمایه‌گذاری در شهرها و شهرک‌های جدید نوار ساحلی جنوب

در نشستی با حضور دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و معاونین حوزه مسکن بر تهیه و تدوین اطلس سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید و شهرک های نوار ساحلی برای برگزاری نخستین همایش تامین مالی مسکن در شهرها و شهرک‌های ساحلی جنوب تاکید شد.

گام بلند دولت برای محرومیت‌زدایی و بهسازی مناطق حاشیه‌ای

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ابلاغ آیین‌نامه اجرایی بند (ب) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور گام بلند دولت برای محرومیت‌زدایی و بهسازی مناطق حاشیه‌ای است.

رشد ۳ برابری صدور پروانه نوسازی بافت فرسوده در تهران در شش ماه نخست امسال

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران شهر تهران را با افزایش ۳ برابری در صدور پروانه نوسازی بافت فرسوده در نیمه نخست سال، شهر پیشتاز در این حوزه اعلام کرد و گفت: اجرای بسته ۱۹ بندی در ۱۳۶ شهر رشد ۱۴۰ درصدی نوسازی بافت فرسوده را به دنبال داشته است.

بررسی مجدد الحاق اراضی شهرک مسکونی کوثر به محدوده شهر تهران

بر اساس تصمیم شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، الحاق اراضی شهرک مسکونی کوثر به محدوده شهر تهران در کمیته فنی یک شورای عالی بررسی مجدد و به شورای عالی برای اخذ تصمیم نهایی ارایه خواهد شد.

بررسی مکان‌یابی ۴ شهرک مسکونی دولتی در مازندران

بر اساس تصمیم شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، مکانیابی چهار شهرک مسکونی دولتی در مازندران محدد در کمیته فنی شورا بررسی و بعد از تکمیل بررسی ها به صورت مجزا برای اخذ تصمیم نهایی به شورا ارایه می‌شود.

موافقت با الحاق ۲۳ هکتار به محدوده طرح جامع شهر برازجان

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق ۲۳ هکتار اراضی به محدوده طرح جامع شهر برازجان برای طرح نهضت ملی مسکن موافقت کرد و مقرر شد تا طرح تفصیلی اراضی با رعایت مواردی به تائید کمیسیون ماده ۵ استان برسد.

پرداخت بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به ۳۱۰ هزار و ۵۵۳ نفر

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به ۳۱۰ هزا رو ۵۵۳ نفر به مبلغ ۱۸هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان خبر داد.

قرارداد خودمالکی ۹۳ هزار و ۲۸۲ واحد نهضت ملی مسکن منعقد شد

مدیرعامل بانک مسکن از انعقاد قرارداد خودمالکی ۹۳ هزار و ۲۸۲ واحد نهضت ملی مسکن در آن بانک خبر داد.

۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک مسکن به مددجویان در سال جاری پرداخت شد

عضو هیات مدیره بانک مسکن از از ارایه ۱۱ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۶ هزار میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور در ۷ ماهه نخست امسال خبر داد.

استفاده از دارایی‌های راکد برای پیشبرد پروژه‌های نهضت ملی مسکن

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن گفت: باید با مولدسازی دارایی‌ها و درآمدها در زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی فاصله میان قدرت خرید مردم و قیمت تمام شده مسکن را کاهش دهیم.

فعالیت کارگروه تنظیم اجاره‌بها با حکم وزیر راه و شهرسازی از خرداد ۱۴۰۲

رییس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی، اقدامات صورت گرفته در کارگروه تنظیم اجاره‌بهای مسکن را برشمرد و تأکید کرد: اقدامات حوزه ساخت مسکن با پیگیری نظارت‌ها و هدایت نهاد تنظیم گر مؤثر است.

نتایج قطعی آزمون رشته طراحی معماری اعلام شد

بر اساس اعلام دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، نتایج قطعی آزمون رشته طراحی معماری برگزار شده در اردیبهشت امسال، منتشر شد.

برگزاری نشست تخصصی مجازی با سازمان مسکن و توسعه سنگاپور

نشست تخصصی تبادل تجربیات ساخت و ساز دو کشور ایران و سنگاپور با حضور نمایندگان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، شهرداری تهران و اصفهان، نمایندگانی از بخش‌های خصوصی کشورمان با سازمان مسکن و توسعه وزارت توسعه ملی کشور سنگاپور به شکل مجازی برگزار شد.

خراسان رضوی، فارس و کرمان پیشتاز در تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ظرفیت مجموع اراضی تأمین شده و در مراحل الحاق را ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی دانست و گفت: خراسان رضوی، فارس و کرمان سه استان پیشتاز در تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن معرفی شده اند.

تامین زمین۲۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت‌شهرها تا پایان سال

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تا کنون زمین برای ساخت ۱۰۰ هزار مسکونی در قالب پروژه‌های صنعت‌شهر تامین شده و طبق هدفگذاری انجام شده تا پایان سال تامین اراضی در این طرح به ۲۰۰ هزار واحد می‌رسد.

تسهیل حضور سرمایه‌گذاران در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان‌ها

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بر اساس ظرفیت قانون بودجه در خصوص واگذاری اراضی در قالب مشارکت با سرمایه‌گذاران و ساخت و ساز توسط آن‌ها در نهضت ملی مسکن، دفتر سرمایه‌گذاری و فناوری نوین سازمان ملی زمین و مسکن با ایجاد ارزش افزوده در اراضی، شرایط حضور سرمایه‌گذاران در استان‌ها را تسیل می‌کند.

ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن بنیاد مسکن در شهرها به ۱۶۷ هزار و ۷۰۰ واحد رسید

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای ۱۶۷ هزار و ۷۰۰ واحد نهضت ملی مسکن شهری توسط آن بنیاد در سراسر کشور خبر داد.